söndag 19 september 2010

Söndag

Så då var det söndag igen, tiden går så otroligt fort.
Igår åkte jag och Nora en sväng och handlade och sen körde jag och grannen en sväng till stan, jag var tvungen att försöka hitta jeans till Ludvig. Han har ganska stora krav den grabben, måste vara jeans med hake istället för vanlig knapp eller tryckknapp. Hittade ett par från Name It men de var grymt långa så de får vi vika upp :-), det blev en långärmad skjorta också. Lite saker till lillsnäckan också, hon fyller ju år i november så jag fick fixat lite till det också. En klänning fick hon redan igår, en blårandig barbapappa klänning, den var så söt.
På kvällen kom mormor&morfar&morbror Patrik hit och åt middag och när barnen hade lagt sig så spelade vi lite bowling på Wii.

Idag har vi varit och röstat, har gjort det på valdagen ända sen det året som jag började rösta. Tycker det är viktigt att göra sin lilla röst hörd, tänk var förargligt om det skulle skilja på en röst :-) och veta att det kunde varit min.

Denna vecka som kommer jobbar Kristian kväll och vi har grymt mycket inbokat kommande vecka. Så här ser den ut:
Måndag: Synenheten kommer kl 11.00 och klockan 13.00 ska vi vara i Lund för provtagning, läkarkontroll och vaccination.
Tisdag: Specialpedagog kl 10.30 på hab och kl 14.00 neurologen. Kl 13.00 ska Nora på cirkus med mormor genom hab.
Onsdag: Kommer LSS handläggaren hit för att se om vi är berättigade till avlösare och på eftermiddagen är det dags för bad.
Torsdag: Kl 11.00 specialpedagogen på Hab och kl 14.00 kommer psykologen.
Fredag: Ska jag till kuratorn kl 10,00 och på eftermiddagen kommer ev psykologen.

Kan det vara så att jag kommer att somna gott på fredagskväll kanske??

Ha en bra vecka alla!

3 kommentarer:

  1. Snacka om fullmatad vecka! Och med så mycket ganska krävande möten. Håller tummarna för att allt ska gå er väg och att Ludvig ska vara samarbetsvillig när det behövs. Jag vill inte heller förtidsrösta - tycker att det känns lite högtidligt att gå på rätt dag.

    Lycka till med veckan!

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  2. Oj vad ni har mycket på agendan denna vecka! Önskar jag hade detsamma eftersom min make är på sjön igen och jag tycker dagarna smyger sig fram! Tänk så olika det kan vara för olika familjer! :-)
    Egentligen tycker jag också det är nåt speciellt med valdagen, men eftersom Jens inte var hemma, valde vi har förtidsrösta tillsammans istället! Är både glad och besviken på gårdagens val! Förstår inte hur svenska folket kan rösta in SD i Regeringen!!! Vad tänker man på och med?

    Känner igen det där med speciella klädkrav, min dotter är likadan och jag handlar nästan aldrig till henne utan att hon är med, risken är bara att kläderna blir hängande och därmed är pengarna kastade i sjön! 5 år och så medveten, vad ska det bli av det? :-)

    Önskar en skön vecka med allt ni har inbokat!
    Kram,
    Annika K

    SvaraRadera
  3. Oj, man måste vara stark för att hålla ditt tempo! Må så gott, kramar Yvonne

    SvaraRadera