onsdag 1 september 2010

Studiebesök på Munkhättan

Jag körde iväg vid åtta i morse för att träffa psykologen på Munkhättan. Fick en rundtur på skolan och fick se lokaler och vi gick även in i förskoleklassen och tittade.
Det finns både för och nackdelar med skolan men det finns det väl överallt. Min uppgift när jag gick hem var att prata igenom det med Kristian och sen ska vi ev boka in ännu ett besök där innan vi bestämmer oss.
En stor fördel är att all Hab sköts därifrån, sjukgymnast, arbetsterapeut och psykolog finns på plats. Vi får se hur vi ska göra, än så länge börjar vi med att han är sjukskriven och Hab ska jobba med honom.

Jag åkte hem och hämtade resten av familjen och så körde vi till vårdcentralen med Nora, jag och Ludvig åkte upp till farmor så länge. Ludvig lekte där och sen kurrade magen så han åt lite. Han var på så glatt humör hela tiden förutom när han råkade tappa ett glas juice över sig men...

Vi åkte hem och Ludvig tog lite återhämtning i sin säng och jag gick ner till skolan för att hämta regnkläder och hans glasögon.

Vi har även varit ute och lekt på lekplatsen, gick ner och tittade på hästarna, tog en sväng till affären och handlade glass och hela tiden så var han på bra humör och det kändes bra.

Nora har fortfarande feber som inte vill ge med sig men det visade ingenting på proverna, varken i hals eller finger. Hon fick även lämna ett urinprov som skulle skickas på odling för att utesluta något där.

Idag när Kristian skulle visa en bok för Ludvig (har beställt böcker med taktilt material, där han känner "bilderna") så började han direkt med att jag vill se, jag kan inte se så sa Kristian till honom att nu måste du höra och känna. Då får han till svar, säg inte höra, säg inte lyssna :-) så visst hör han, i varje fall det han vill :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar