onsdag 30 december 2009

Cykeltur i kylan

Natten gick ganska okej men vi hade gett han en sömntablett igår eftersom det hade blivit lite mycket intryck för honom under dagen.
Han vaknade innan sju i morse men jag satte på tv:n och så la jag mig på soffan med honom så kunde han titta lite på tv och samtidigt prata med mig.
Efter att jag hade varit och handlat så tog vi på oss och gick ut. Ludvig fick en ny cykel i julklapp så den testade vi idag. Samtidigt så hade vi sänkt styre och sadel på hans gamla för att Nora skulle kunna ha den men när vi satte henne på sadeln så blev hon hysterisk.
Det gick ganska bra för Ludvig att cykla, han kom ihåg att trampa men sen när det gäller att styra så går det mindre bra. Tror att det har med synintrycken att göra, han har svårt att se och få ihop motoriken men med lite hjälp och träning så kommer det säkert att gå bra.
Cyklade bort till lekplatsen och barnen hade riktigt kul ihop. Ludvig skrattade så han fick ont i magen. Det är dessa stunder som gör att det är lite lättare att klara de jobbiga perioderna.
Tänker då och då, tänk om livet kunde vara som för ett år sen. Då var vi i full gång för att planera nyårsfest med vänner, planerade semester, Nora var nyinskolad på dagis och jag hade nästan precis börjat jobba. Nu planeras ingenting, här får man ta timme för timme, det är ingen som vet vad som ska hända.

Patrik kom hit ikväll och åt middag med oss och det var första gången han var här när Ludvig var på bra humör. Första middagen och fikan vi har kunnat sitta allihopa vid matbordet utan bråk. Det var skönt att Patrik fick se den sidan också, han började undra vad han gjorde för fel när han kom på besök. Det är inte Patriks fel att Ludvig har betett sig så utan han har bara kommit vid fel tillfälle :-)

Det har varit en riktigt bra dag idag och vi hoppas vi får en lika bra dag imorgon. Han säger själv att det är en speciell dag imorgon, det är nyårsafton men han vill inte gå ut och titta på raketerna utan vill att vi gör som förra året då jag satt där uppe med barnen och tittade ut. De vaknade förra året när det smällde och jag tror vi får göra likadant imorgon, de får lägga sig i någorlunda vanlig tid och skulle de vakna vid tolv så får de komma upp då.

Nu är det dags för soffan och en film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar