fredag 18 december 2009

Utelek i snön





I förmiddags kom mormor och morfar hit för vi skulle baka mandelmusslor. Mormor berättade för Nora om kakorna, att det var mandelmusslor och då skiner Nora upp o säger, morfar osså muskler :-)
Ludvig har suttit en del på sitt rum och lekt ganska bra själv idag, även där nere satt han en bra stund och lekte med riddarborgen.
Efter lunch gick vi ut och lekte i snön i trädgården, tog med pulkan ut. Verkade som om Ludvig trivdes bra, en stund i varje fall sen började han vela igen och då tog jag in honom. Jag tog honom med mig till soffan och satte på tv:n, det känns som om det är ett sätt att få "ner" honom, att få honom lugn. Ska ärligt säga att det funkar inte varje gång men de sista dagarna har det gjort det.
Strax innan mat fick han ett litet veleriutbrott igen men det gick ganska fort över och det var inga problem med maten heller. Efter middagen tog vi fram popcorn maskinen och Ludvig var med och poppade och sen var det fredagsmys i soffan. Själv åkte jag med grannen och handlade, vilket nöje en fredagskväll men handla måste man ju.
Mamma och pappa kom hit ikväll och höll mig sällskap medan Kristian åkte iväg på bio med Patrik och två andra vänner.
Lägger in lite bilder när vi var ute i snön och sen mysiga syskonfoto när de hade fredagsmys :-)

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Nu är det lördag och inget illa varslande har skrivits, så jag hoppas av hela hjärtat att allt fortsätter gå framåt nu! Ni har ju sett framsteg som att han själv reser sig från golvet etc. så det finns all anledning att tro att vändningen faktiskt har kommit! Förstår att ni inte vågar ropa hej för tidigt, men försök njuta av varje dag som faktiskt går som den ska! Lite utbrott får alla barn tyvärr, sjuka eller ej! Gläds med er som får ha familjen samlad och jag hoppas som sagt att det förblir så hela julen! Vem vet, vi kanske t o m får en vit jul i år....även om de varnar för tö och regn! Vi lever på hoppet som så många gånger förr! Min man är som jag berättat inte hemma jul och nyår i år heller och dessutom får han åka iväg 2 dagar för tidigt även denna gången, så han åker redan på måndag! :( Stannar snön kvar kanske vi kan ses i pulkabacken nån dag istället för på lekplatsen? Winston är inte överdrivet förtjust i snön, men det går nog bra!

    Tänker på er dagligen!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera
  2. Såå underbart härliga syskonfoto!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt de har tillsammans!
    Tänker så ofta på er och kikar in här och läser.
    Kram

    SvaraRadera