torsdag 13 januari 2011

Dagen slutade bra ändå...

Ludvig vaknade faktiskt inte förrän klockan sex i morse, ganska bra med tanke på att det har varit fyra de senaste morgnarna :-)
Efter frukost kom det ett sms från dagis att de hade fått ett fall med kräksjuka så det var bara att hålla Nora hemma igen...tror ni hon blev glad??? Ni som bor i byn och läser hörde säkert henne.

Jaha vad gör man då för att roa henne, jo bakar. Jag som hade som nyårslöfte, att baka mindre och läsa mer...känns som om jag inte riktigt har hållit det löftet men jaja.
Idag blev det vetebullar till semlor (tyvärr inga GI semlor så där rök ett nyårslöfte till :-) ) men först fick vi gå till ica och handla. Nora skulle klart med för att få köra den lilla kundvagnen som är så kul. Ludvig och Kristian började också att följa med men vi kom inte längre än till kyrkbacken förrän vi såg hur Ludvigs ben började bråka med honom så de vände hem igen.



Efter bakningen så började jag med Noras favoriträtt, kokt kyckling med currysås. Får hon inte vara på dagis så får hon väl ha lite extra lyx hemma.
Mormor&morfar kom hit efter jobb och åt middag med oss och fikade med semlor efteråt.

Ludvig har varit grym idag, han satt och lekte i sin skrubbeskrämma (snurrfåtöljen) och sen hörde jag honom, att han var lite missnöjd men det tog en liten stund innan jag kom upp till honom och då hade han krupit runt i rummet och satt sig för att leka med sitt playmosjukhus. Han pratade på om blod, säng, dropp osv. Där satt han säkert en timme (med bara lite hjälp att hitta vissa saker) och sen så hörde jag hur han skrattade som bara den och då hade han hittat tillbaka till sin skrubbeskrämma.

Mormor var överlycklig när hon åkte härifrån för hon fick sin bamsekram, lilla skutt kram och skalmankram (från Ludvig) precis som förr och inte nog med det, när han gick här i hallen lät det som om han sa moormoor och i morse när han satt i sängen sa han, Tommy Flink (morfar) <3 Inget läsande idag så det får nog till att plocka fram böckerna nu när barnen har lagt sig. Imorgon ska vi hämta bilarna och det ska bli så kul, får nog bli en tur med den i helgen.

3 kommentarer:

  1. Ett sånt härligt foto på Ludvig o bamsekramen till moromor. Jag förstår att hon och ni allihopa var överlyckliga. Så stora framsteg han gör. Underbart! De där semlorna ser grymt goda ut. Vi får allt se till att bli friska snart så vi får smaka några :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad jag är glad att höra att Ludvig själv är tillbaka! Så snart han börjar fråga efter Malin så får du kalla på oss.

    Kramar från Karin

    SvaraRadera
  3. Underbar bild med mormor! Kan riktigt känna hennes lycka!
    Det finns en anledning till att jag inte avger några nyårslöften och jag skrattade mest när jag läste om dina brutna!:-)
    Min flicka var julledig i 3 veckor och kom hem igår efter 3 dagar på dagis med feber igen! Suck! Winstons lilla mage har inte hämtat sig än efter 3 veckor men läkaren säger att vi får räkna med 6-8 veckor så det är bara att hålla ut!

    Hoppas ni får en trevlig helg!
    Kram,
    Annika K

    SvaraRadera