tisdag 11 januari 2011

Ordexplosion

Det kommer så mycket ord och meningar från honom nu, han försöker verkligen ge uttryck för vad det är han vill men tyvärr så är det inte alltid det går och då blir frustrationen ännu större.
Det han har sagt nu de senaste dagarna är bl a sjukhuset, inte det plåstret, andra plåstret, tisdag, på tisdag ska jag, jag vill se på film, var är sjukhusväskan, ska jag bara äta, kan jag dricka bara mjölk, jag vill dricka oboy, leka med playmo, leka med smålego, bagageluckan, måste bort, vilken var första teatern, mormor&morfar, farmor&farfar, Flink, Nora. Detta är bara en del, kommer inte ihåg alla ord och meningar som kommer men det är fantastiskt roligt att höra honom, nu gäller det bara för oss att leka detektiver och försöka komma underfund med vad de olika sakerna innebär.
Första teatern är säkert när vi var på Astrid Lindgrens värld, det här med plåstret vet jag inte riktigt, har säkert något med sjukhustiden att göra, måste bort undrar jag om det är när vi pratade om innan han blev inlagd, att det sjuka blodet måste bort.

Allt detta har kommit sedan vi plockade bort theralen tabletterna, kanske det hade kommit ändå och det får vi inte svar på förrän om vi måste sätta in tabletterna igen men sömnen är lika illa vilket som. Det enda är att han är enormt speedad på dagarna nu, han är högljudd, kan inte vara stilla, snurrar runt i soffan, skrattar hysteriskt, snurrar enormt fort i sin snurrestol och när han blir arg då blir han riktigt arg och då åker sakerna runt om i rummet. Han är mycket mer velig nu också, precis som om hans hjärna spelar honom ett spratt, att den inte kan bestämma vad den vill. Detta var nere när han fick tabletterna så här gäller det ju verkligen att väga fördelarna mot nackdelarna. Vilket mår han själv bäst av, det är frågan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar