torsdag 6 januari 2011

Kan det ha varit tabletterna?

Som jag skrev för ett tag sen så har vi tagit bort Ludvigs tabletter som han fick när han skulle sova, Theralen. De gjorde ingen större skillnad nu här mot slutet, han sov lika illa vilket som och öka dosen vågar vi inte förrän vi har pratat med läkaren så bort med dem.
Nu ser vi en märkbar förändring i mycket, tyvärr då sömnen men...
De ord han säger är så mycket tydligare, han är mycket mer aktiv och vill busa, han leker massor på golvet med sina leksaker, han försöker göra sig förstådd med vad det är han vill leka med.
Idag satt han först och lekte med sitt Duplo en bra stund och sen efter ett tag säger han, vill leka med playmo. När han leker med sitt playmo säger han ambulans, polishelikopter och när han lekt ett tag där frågar han efter sjukhuset.
Vi var ute och lekte i snön, Ludvig satt på sin gunga och resten av familjen gjorde en snögubbe som står och välkomnar gäster till vårt hus :-)
När vi sen kom in igen fortsatte Ludvig att leka med sitt playmo och sen säger han, leka med smålego och det fick han fram. Han är grym på att sitta och känna på varje liten detalj på gubbarna och sakerna han fick fram.

Frågan är ju om detta hade kommit utan att vi tagit bort medicinerna eller kan det vara så att de har hållit honom nere på dagarna som biverkning??? Spelar kanske inte så stor roll för vi är glada över den "nya" Ludvig <3

Idag bakade jag och Nora, en chokladkaka och sen testade vi ett recept som vi hittade på nätet, dumlegrottor. Vi behövde inte be våra grannar två gånger att komma in och provsmaka :-)

Nu blir det nog en film och sen försöka sova några timmar innan Ludvig vaknar.
Ha en fortsatt skön kväll!


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att Ludvig är piggare, men vad frustrerande att inte veta om det är tabletterna som gör skillnad eller om det bara slumpade sig att det sammanföll med att ni tog ut dem...

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  2. Dumlegrottor lät inte tråkigt! :-)
    Tycker det låter väldigt skönt med förändringen hos Ludvig och håller det inte för otroligt att det varit tabletterna som spökat, beroende på hur länge sedan det var ni slutade med dem?! Pga mina egna sömnproblem, har jag också fått prova olika tabletter som ska hjälpa mig sova bättre, men jag har varit så borta, känt mig bakfull, om dagarna att jag valde bort dem. Jag sover fortfarande inte, men nu är det "bara" trötthet pga sömnbrist och inte biverkningar av tabletter som hänger över mig om dagarna och det är stor skillnad. Tänker att det är likadant för Ludvig! Sen är sömnbrist ett stort problem, men om man måste välja mellan två onda ting....?

    Var ute och gick i bl.a era kvarter häromdagen men jag lyckades inte hitta var ni bor (stirrade in som värsta fönstertittaren överallt för att se om jag kunde hitta nån ledtråd, men icke!:-) ). Hade så klart varit lättare om jag kollat upp adressen tidigare, men jag visste ungefär var det är!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera