torsdag 13 januari 2011

Välkomna nya läsare och lite svar på frågor

Jag har ju sett på statistiken att det tillkommit nya läsare och det känns bra. Lite nyfiken blir jag ju allt på vem det är som läser bloggen såklart. Har nu fått några svar på min fråga, fick en kommentar idag från en läsare, har fått mejl från två andra läsare.

Svar på en fråga som vi har fått ett par gånger nu, varför Ludvig har glasögon trots att han är blind.
Helt ärligt kan vi inte svara på den frågan men jag tror att det handlar om trygghet och att han vet att om man har glasögon så ser man bättre. Han har haft glasögon sen han fyllde två år så det är ett tag. Det första han frågar om när han vaknar är sina glasögon morgonen och det är det sista som åker av när han har hoppat upp i sängen. Han säger själv, måste se, måste ha glasögonen så...så länge han ber om de så får han ha dem.
Häromdagen skulle vi testa hans gamla glasögon för dessa nya var så sneda men han kände direkt att det var fel så han blev hysterisk tills han fick tillbaka sina vanliga brillor.
Han blir helt vansinnig de gånger vi tar av dem för att putsa dem så nu försöker vi komma ihåg att göra det när han har gått och lagt sig istället.

Ha en skön dag!

4 kommentarer:

  1. Tror också det handlar om en trygghets-faktor och kanske lite att han inte riktigt accepterat att synen faktiskt är helt borta. "Om den plötsligt kommer tillbaka behöver jag mina glasögon"! Jag vet inte! Han är hur som helst väldigt söt i dem och det kommer säkert en dag då han vant sig vid situationen och bara tycker de är obekväma!

    Kul att det kommer nya läsare!
    Kram,
    Annika K

    SvaraRadera
  2. Hej, har kikat in här ett par gånger och är så imponerad av er och styrka. Ni är verkligen bevis på att man ska inte ge upp så fort något går emot en utan då ska man kämpa lite extra eller hitta en annan lösning. Tror faktiskt att vi bor nästan "grannar". Bor ni inte vid parkeringen på M-gatan? Vi bor i dem röda radhusen på M-gatan (2 barn + 2 små vita hundar).

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Helena, det stämmer bra att vi bor vid parkeringen så då är vi nästan grannar =) Kul att du hittat bloggen!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst alla inlägg från början och så. Är det en genetisk sjukdom eller en mutation? Är Nora "frisk" från det? Hur gammal är Nora förresten? Vi har en dotter på 2,5 år här hemma ;)

    (sweetheart_helena@hotmail.com)

    SvaraRadera