tisdag 4 januari 2011

Det känns som om jag behöver sömn

Just nu igen så är vi inne i en sömnsvacka och jag kan inte bara koppla bort och somna ifrån ljuden runt omkring mig.
Varje gång jag går och lägger mig så det enda som snurrar i mitt huvud är, du måste sova nu, du vet inte hur länge det dröjer innan något av barnen vaknar, sov nu klockan är mycket, Ludvig kanske vaknar tre osv. Vad händer då??? Inte kan man somna precis. Ludvig somnar sent och vaknar flera gånger per natt och har skitkul, synd bara att han inte delar med sig av det roliga. Han skrattar hysteriskt, "pratar" och skrattar lite till och sen somnar han igen. Där emellan så kan maken snarka så taket håller på att lyfta eller så är det Nora som vaknar och vill ha på sig sitt täcke eller ha sällskap.
Så i snitt så vaknar jag nog fyra gånger per natt och för mig tar det tid att somna igen så många timmar per dygn blir det inte. Fast klarar Ludvig det så borde jag klara det. Att sova på dagen går absolut inte eftersom barnen inte sover middag så det gäller bara att hålla sig sysselsatt :-)
Försökte läsa lite idag men efter en stund så var det mest geggamojja i huvudet så det blev till att baka en kaka med Nora istället. Därefter skulle jag försöka mig på några sidor till men telefonen ringde och sen var det dags att påbörja middagen.

Lite kaffe och ett inlägg till och sen nattning av barnen, sen kan jag plocka fram böckerna igen :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar