onsdag 26 januari 2011

Jag har fått en Blog Award


så hedrande

Idag fick jag en Blog Award med den finaste motiveringen man kan få.
Denna kommer från Karin, mamma till Malin, Ludvigs bästa kompis på sitt första dagis. Att se Ludvigs glada ögon när vi pratade om Malin, att se lyckan i honom när de träffades. De är så olika men ändå så fann de varandra och stod varandra så nära och kanske, kanske en dag så kan det bli någon slags vänskap igen.

Här är motiveringen:

Madde, jag vill skicka dig en Inspiration Award för att du är otrolig, stark och inspirerande! Du skänker mig perspektiv på egna små bekymmer och visar prov på ett fantastiskt tålamod och en stor kreativitet för att ge din familj det allra bästa. Trots all motvind lyckas du alltid fokusera på det positiva, och utan din inställning tror jag aldrig att Ludvig mått så bra idag som han ändå gör. Du inspirerade mig till att anmäla mig som benmärgsdonator och jag längtar till den dag jag kan göra nytta! Jag läser din blogg varje dag - ibland med tårar nerför kinderna - men allra oftast med ett leende.

http://ludvigonora.blogspot.com/

Ni som inte redan stiftat bekantskap med Maddes blogg har något att se fram emot!


Tack snälla Karin för dessa värmande ord, jag vet inte vad jag ska svara på dem. Jag kan bara tacka för denna fina utmärkelse.


Jag skickar denna vidare till Johanna, en person som jag har lärt "känna" genom bloggen och en person som verkligen satt spår i mig.

Johanna, när jag läser din blogg, då blir jag inspirerad,berörd och oftast ett leende på läpparna och tänker att vill man så kan man säkert gå på vatten, allt vad du har gått igenom och vad du fortfarande får stå ut med så skriver du ändå med glimten i ögat. Trots sjukdomar och elände så gör du så mycket. Du visar att allt går om man vill. Tänk om alla bara hade haft hälften av din energi och kämparglöd!
Du är en sann hjältinna och du inger stort hopp om livet.

Har ni inte läst Johannas blogg så rekommenderar jag den varmt.



3 kommentarer:

  1. Så kul med en blog award! Ta det till dej Madde för du är verkligen fantastiskt. Även jag och säkert många många fler har fått andra perspektiv på sina bekymmer efter att ha läst din blogg. Jättefin motivering som Karin skrev och jag håller med på varenda ord!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis Madde! Måste kännas kul att bli uppmärksammad för något man gör! Har aldrig hört talas om Blog Award tidigare, men å andra sidan är jag inte särskilt insatt i bloggande överhuvudtaget! Följer din och en till!

    Det blir inget dagis för Winston nu i alla fall, det blev för mycket som strulade till sig. Men vi har en plats i augusti att se fram emot och till dess får jag mysa med min son här hemma!

    Hoppas måndagens framsteg inte var en engångsföreteelse utan att lugnet hållit i sig under veckan! Barn är ju väldigt ombytliga så man vet aldrig från en dag till en annan! Är ganska säker på att allt blir rutiner för honom så småningom. Dels tror jag han gör revolt mot allt som förändrats i hans liv och dels är det sedvanligt trots som är aldrig så jobbigt!
    Hoppas du fortsätter hitta styrkan att hålla ut tills det vänder, för det gör det förr eller senare!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera
  3. Madde, jag är helt gråtfärdig! Och det är inte ofta som det kommer tårar från mina ögon. Men när jag läser din motivering, både den du fick och den du ger mig, så är det så det bränner innanför ögonlocken. Tack, tack, tack! Det är en ynnest att få följa din blogg och erat liv och jag hoppas att få göra det ett bra tag till.

    Varma kramar!

    SvaraRadera