fredag 11 mars 2011

En bra torsdag

När Nora vaknade så började hon direkt fråga om jag kunde ringa till dagis och höra om hon kunde vara där :-)

Efter frukost och när klockan började närma sig nio ringde jag och inga nya fall av vattenkoppor och inga kräksjukor fanns för tillfället så vi tog på oss och gick ut i regnet. Ludvig gick mest och skrattade, var nog vinden och de hårda dropparna som fick honom på glatt humör.
När vi kom hem så tampades vi med tvången, mycket skrik och bråk men den som är envisast vinner.
Efter en tidig lunch så sa jag till Ludvig att det var dags att åka till skolan och han sken upp. När han stod i hallen för att ta på sig ytterkläderna så sa han, jag ska till nu...det ser jag som en positiv bit, han försökte nog säga att han skulle till skolan.
När vi kom in i hallen i skolan började han själv ta av vantar o mössa och sen var han bara glad när vi kom in i klassrummet. Jag satt som vanligt i personalrummet intill hans klassrum och jag hörde hur han skrattade där inne.
Vi var där bara en halvtimme men det hade gått jättebra och han hade suttit med i sin bänk idag, inte bara gått runt i rummet. Han hade fått känna på frökens ansikte och hår så nu vet han hur hon ser ut :-)

Kristian hämtade Nora på vägen hem från jobb och hon hade haft en riktigt bra dag på dagis.
Idag väntar en ny dag på dagis för Nora och för Ludvig är det ingen skola men han ska till Hab och bada och det gillar han ju det med så...blir nog en bra dag.

Ha en skön helg!

7 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra att Nora äntligen fick komma till dagis..hoppas det håller i sig ett tag nu =)
    Och gu va roligt att det går så bra med Ludvig i nya skolan =) Kul att han dessutom verkar uppskatta det o tycka det är roligt trots allt.. Måste värma en del i mammahjärtat och pappahjärtat osså såklart =)
    Hoppas ni får en bra helg med lite tvång och mkt sömn..
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Så lovande det låter med Ludvigs skola! Det måste vara skönt att komma någonstans där de är vana vid att möta barn med olika funktionshinder. Ni som kastats in i att vara föräldrar till ett sjukt barn, för er är ju allting nytt. Trots det tycker jag att ni gör ett superbra jobb och beundrar er så mycket för det!

    Önskar er en riktigt skön och vårig helg!

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det gick bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!

    Spännande dagar ni haft nu i veckan.
    Det värmer i hjärtat att läsa hur bra det går för Ludvig i hans nya vardag......=)!!
    Inte konstigt att det är lite svårt att sova med så många nya spännande saker i omgivningarna.
    Och sötaste Nora har fått busa med kompisarna på dagis hon med.
    Hoppas ni njuter i vår rusket.....det gör iallafall vi.
    Och vi håller tummar och tår för att veckorna framöver kan få vara lika bra som den som just gått.
    Glöm inte ladda batteriet i vårsolen.....kaffe i trädgårdsstolen är aldrig fel.
    Kram Sann

    SvaraRadera
  5. Härligt att läsa, gör mig glad att höra att det fungerar bra på skolan och att Nora kunde få en efterlängtad dag på dagis! Följt din blogg ett tag och tycker den är bra, kämpa på!

    SvaraRadera
  6. <3 <3 <3 <3
    Jag hoppas att det håller i sig och går bättre dag för dag.

    Jag saknar er! Har precis kommit hem från Gambia efter att ha arbetat där i tre veckor. Vi har vattenkoppor här hemma så vi kan ju inte träffas på ett tag. Men när det är helt och hållet avklarat kanske du och jag kan träffas och fika och prata?

    Stor kram!!!

    SvaraRadera
  7. Först vill jag be om ursäkt för att jag inte hört av mig på ett tag! Sen vill jag säga att jag blir så glad av att läsa om hur mycket skolan verkar betyda för Ludvig! Underbart!
    Hoppas ni har haft en bättre helg än vi! Min lillebror med familj har varit i Japan och det har varit några oroliga dygn fram till jag kunde hämta dem på Kastrup sent igår kväll! Min svägerskas familj är kvar i Japan, så vi kommer leva med oron ett tag till! Så fruktansvärt och man får många nya tankeställare när allt förändras så radikalt på bara någon timme!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera