fredag 18 mars 2011

Var tar dagarna vägen?

Ludvig vaknade tidigt även idag, inte mitt i natten men tillräckligt tidigt, 4,30.
Idag stod det bad på schemat, eftersom bussen redan var bokad från skolan så fanns det ingen plats till Ludvig men jag tycker det är okej att jag kör honom till badet denna terminen och så möter han upp klassen där.
Det hade gått bra med badet, han hade varit lagom glad (vilket innebär att han inte var hel speedad och inte så hoppig), det hade gått bra med dusch och påklädnad sen så allt hade gått bra. Medan de badade så hade jag en timme på mig och köra för att veckohandla.
Tillbaka på Hab och mötte upp Ludvig och klassen och sen träffade jag och Ludvig sjukgymnasten och så fick Ludvig sin rollator, hon spärrade bromsarna så mycket man kan men ändå kämpade han som ett djur och fick bra fart på den :-), en riktig liten buse/vilde.
Sen körde vi hem och jag packade upp maten och Kristian gav barnen lunch och sen kom farmor och farfar på en fika. Efter en snabb kopp kaffe så körde jag in till sjukhuset för att hälsa på min farmor, känns som en vana att hälsa på där, det är inte första gången hon ligger på den avdelningen. Hon var jätteledsen idag för läkaren hade precis varit där och sagt att hon inte fick komma hem innan helgen men hon blev glad när jag kom på besök.

Väl hemma igen så började jag på maten. En av Ludvigs favoriträtter tidigare var Sjötunga Walevska så det har jag gjort idag för att se om han fortfarande gillar det. Nu väntar vi på att mormor&morfar ska komma hit och äta med oss, de har tur för det finns lite efterrätt kvar sen förra helgen, toblerone&vaniljparfait :-)

Dagarna bara springer iväg för mig, känns som om jag inte hinner med något.

Ha en riktigt skön helg!

2 kommentarer:

  1. Hej Familjen!

    Vad glad jag blir för er och Ludvigs skull.
    Låter som skolan passa Ludvig som "handen i handsken".
    Vet hur skönt det känns när allt stämmer.
    Och en glad Ludvig är ju det bästa betyget man kan få.....=)!!
    Mindre roligt att lill-loppan är sjuk,hoppas hon kryar på sig snart.
    Ha en riktigt skön helg och njut av stunden....tvätten kan vänta.....=)!!

    Kram Sann

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det går så bra för honom i skolan! Det kommer säkert avspegla sig hemma också, dvs. jag tror att han blir lugnare när han får så mycket stimulans någon annanstans!
    Kan för egen del inte hålla med om att dagarna springer iväg, jag tycker de går i snigelfart just nu! Förmodligen för att vi bara väntar på den kommande semestern och för att Olivia är sjuk varje vecka, så vi är låsta här hemma! 2 barn som tvingas vara hemma väldigt mycket blir extremt rastlösa, som du säkert vet! ;-)
    Hoppas ni får en kanon fin helg!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera