tisdag 18 augusti 2009

Äkta syskonkärlek

Nu ikväll så var Ludvig riktigt trött så han somnade nästan direkt när han la huvudet på kudden. Nora däremot var inte alls trött utan hon kom upp säkert 10 gånger medan jag satt vid datorn, ibland är det skönt med spjälsäng för att slippa sånt här :)
När jag var klar och skulle gå ner och sätta mej o titta på tv vid åtta så fick jag följa med fröken Nora in i sängen igen och sa till på skarpen att nu är det verkligen dax att sova i sin säng.
Vi satt där nere och tittade på tv och nu när jag kom upp skulle jag gå in och titta till Ludvig och lägga på honom täcket och vem hittar jag nedanför hans säng om inte Nora. Där låg hon på hans madrass som han har nedanför sängen eftersom han har en hög säng och om han skulle trilla ner så landar han mjukt. Hon sov så gott där på mage med nappen i munnen och nalle under armen, det är väl detta som kallas äkta syskonkärlek. Fick aldrig tagit någon bild på det eftersom kameran inte var i närheten men annars hade det blivit ett fint foto :) Det är ju tur att vi har grinden stängd här uppe för vi har inte hört när hon har gått upp och gått in till honom.
Här undrar jag ofta hur det ska bli medan Ludvig är inlagd för om och när Nora vaknar först så tittar hon alltid in på Ludvigs rum och är han inte där så tittar hon stort och förtvivlat på oss. Det kommer att bli en tom tid för henne. Visst bråkar de mycket men ofta leker de bra ihop och hon är så söt som går o hämtar Ludvig och tar han i handen om hon vill att han ska följa med och leka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar