lördag 22 augusti 2009

Fortsättning på föregående inlägg

Här kommer ett tillägg till föregående inlägg.
Dagen fortsatte faktiskt ganska bra, mormor och morfar kom hit och grillade och Ludvig var riktigt lugn men lika frågvis som vanligt. Lite tjatigt har det varit idag, samma fråga har vi alla nog svarat på sådär 10 gånger var.
Så om vi sammanfattar dagen så var det fram till eftermiddagen som alla utbrotten kom, det jobbiga är väl egentligen inte utbrotten utan själva velandet. Att han bestämmer sig för att driva oss till vanvett eller om det är virrvarr och förvirring i hans lilla huvud. Ett ex idag var att vi gick in till grannarna för att fika och så långt var det bra. Vi hann in där och så började han klättra och vara ända uppe i mitt huvud och jag bad honom att sluta, vilket han inte gjorde. När jag då föste bort honom så kastade han sig bakåt och när jag släppte honom så föll han ner på golvet och då blev det ett himla liv och han ville hem. Grannarnas barn försökte vara snälla och fråga om han ville hjälpa till med djuren men han bara sprang därifrån o sa att han ville hem och då sa jag till honom att bra då går vi hem o så stannar pappa o Nora. Då blev han superarg för han ville stanna, okej vi stannar. När han då sa att han ville hem så tog jag honom i armen och gick, han skrek som om jag misshandlade honom för han ville faktiskt stanna. När vi kom hem så åkte han in på sitt rum och i säng, där skrek han säkert i 10 min och sen hoppade han ner från sängen och kom ut på bra humör. Jag tyckte han skulle stanna på sitt rum men han sa, mamma jag har faktiskt lugnat ner mej nu så okej han fick komma ut.
Grannarna pratade med Kristian och sa att det hjälper inte att vi blir arga på honom och varför tar vi det inte lugnt osv men vi har försökt allt, låter vi han göra som han vill så blir det fel, blir vi arga på honom så blir han ännu mer stressad i huvudet och allt blir fel, pratar vi lugnt med honom så funkar inte det. Visst det är lätt för andra o säga hur vi ska göra men det känns verkligen som vi har försökt allt. Goda råd tar vi gärna emot :-)
Har detta velande med sjukdomen att göra, att det är konflikter inom honom som gör att han vill, han vill inte, han vill, han vill inte eller vad är det som gör det??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar