söndag 9 augusti 2009

Kalas


Igår var det då dax för kalas för mej o Ludvig. Jag tyckte att jag hade förberett så mycket i fredags men ändå blev det lika stressigt som vanligt innan kalas. Jag skickade ut Kristian till lekplatsen medan jag höll på med maten på förmiddagen och sen kom de hem lagom till lunch. Ludvig var ganska stökig och gnällig på förmiddagen men på lekplatsen så fungerade det bra. När sen Nora sov middag så var han lugnet själv men så fort hon vaknade så var det bråk och stök igen, äkta syskonkärlek :)
Kalaset gick bra och maten räckte, är alltid så orolig att det inte ska räcka så då gör jag så mycket istället att vi får äta rester i en vecka. Ludvig skötte sig utmärkt, inga utbrott på hela kvällen och när han sen skulle gå och lägga sig vid 21,45 så var det bara godnatt och så la han sig. Riktigt skönt att det fungerar ibland. Han var för rolig när mormor och morfar och Hjördis kom, han såg paketen och innan han hade hunnit säga hej till dem så sa han de kan jag ta och så tog han paketen ur famnen på dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar