torsdag 6 augusti 2009

Roliga kommentarer och inlägg från Ludvig

Ibland är det svårt att hålla sig för skratt när Ludvig kommer med sina kommentarer. Igår när mormor kom från jobb så var det meningen att hon skulle ha ett grattiskort med sig eftersom morfar hade lämnat paketet här på morgonen men så på hennes rast hade hon gått in och köpt kläder till honom. När hon då lämnade paketet till honom så sa han vad är det för något och vad har du i påsen? ( I påsen hade hon kläder till Nora och hon svarade att det var till Nora ) Han var envis och ville veta vad hon hade köpt till Nora men mormor gav sig inte utan han öppnade paketet och när han såg kläderna så sa han helt spontant Sånt gillar inte jag, jag gillar inte kläder. Det är då vi som föräldrar skäms lite, han har blivit lite för bortskämd sen vi fick beskedet om hans sjukdom, alla har skämt bort honom.

En annan sak han gjorde i veckan var att när farmor och farfar var här så frågade han vad han skulle få av dem i födelsedagspresent och när de sa att det kunde de ju inte berätta för då blev det ingen överraskning så var han på farmor och ställde frågor så det slutade med att hon sa att hon skulle viska till honom lite ledtrådar så hon sa att det var playmobil. På kvällen så sa Ludvig du mamma när farmor och farfar kommer på min födelsedag så kan farfar hjälpa mej att bygga ihop helikoptern och jag såg frågande på honom och sa att du vet ju inte om du får helikoptern och då tittade han stort på mej och sa att farmor sa att det var playmobil och att det tillhörde sjukhuset och det enda jag saknar är ju helikoptern. Där hade han gått och funderat hela dagen på vad farmor hade sagt, han är ganska smart och funderar väldigt mycket.

Jag kan skriva massor om hans kommentarer och det kommer säkert fler här, det är de som livar upp dagarna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar