fredag 7 augusti 2009

Lös tand

Idag höll jag på att förbereda inför kalaset imorgon, jag bakade tårtbottnarna och stekte kött så medan jag gjorde det och Nora sov middag så gick Kristian och Ludvig ut och tränade på att cykla. De cyklade ner till Ica och köpte glass och sen cyklade de hem igen och när Ludvig kommer in genom dörren så var han i upplösningstillstånd, han hade en lös tand. Vår lilla pojke har sin första lösa tand, det märks att han börjar bli stor nu.
Så gissa vad vi har hört resten av dagen, gör det ont att få vuxentänder, ska tanden trilla av, hjälper det om jag dricker kallt vatten från kylen o.s.v. Det har blivit mycket snack om tänder idag kan jag lova.

Det blev inget av att vi åkte iväg idag, Ludvig fortsatte att bete sig illa och det var inte lönt att försöka åka någonstans.
Grannarna kom in en stund efter att vi hade ätit så vi satt i trädgården och pratade lite och det ligger nog mycket i vad de säger om Ludvigs beteende. Det är att vi är hemma hela dagarna och är tillsammans 24 timmar om dygnet, han har full uppmärksamhet hela tiden, det är många som kommer på besök så vi får väl se om det ändrar sig nästa vecka då han börjar på dagis igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar