onsdag 19 augusti 2009

Dagarna flyter på

Idag är det andra dagen som Kristian jobbar efter sjukskrivningen och det verkar fungera bra för honom. Själv går jag här hemma och ja vad gör jag egentligen?? Igår tog jag foto på en massa kläder som jag tänkte lägga ut på tradera men än så länge ligger fotona på skrivbordet på datorn :) men det var skönt att få sortera ut en del kläder som är för små eller som inte passar för säsongen. Annars går tiden till att tvätta lite, ringa alla samtal som ligger på hög, laga lite mat som sagt dagarna rullar på ganska bra.
Idag har här varit två stycken som byter panel på vårt förråd, ganska murkna brädor var där. Så idag har jag servat med lite vatten, kaffe o sånt som hantverkare vill ha :) har faktiskt suttit lite i trädgården och läst ut min bok.
Väntade på mitt läkarintyg som jag pratade med läkaren om i torsdags, borde ju ha kommit idag även om det skrevs ut i fredags och skickades med B-post men inte kom där något med posten idag så jag ringde till sköterskan. Där var bara en telefonröst som meddelade att där var stängt idag pga utbildning och att där var stängt imorgon o på fredag så vänligen ring tillbaks den 24/8. Blir man inte bara så trött på sådant, det har varit så många sådana samtal nu under semestern. Borde där inte vara något passningsställe så jag i varje fall kan ställa mina frågor eller att de lägger ett meddelande... Har jag för höga krav på vården kanske??

Även idag så ville Nora inte somna så när jag kom upp efter att ha varit o handlat så var Nora inte bara på madrassen nedanför Ludvigs säng utan uppe i hans. Han har en hög säng men lilla vilddjuret Nora har lärt sig klättra upp i den. Jag tog in hennes täcke o kudde och la den på hans madrass på golvet och så fick hon somna där. Trygghet för henne men stör moment för Ludvig som ville vara ifred och sova själv men till slut accepterade han det och lät henne somna där, själv somnade han inte förrän vi hade burit in Nora i sin egen säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar