lördag 15 augusti 2009

Malmöfestival



Idag hade vi lovat att vi skulle till Folkets Park och se Ludvigs favoriter, Doris & Knäckebröderna och när vi vaknade idag så var det så regnigt och mörkt o tråkigt. Vi hade bestämt att vi skulle dit med kompisar från dagis och när jag pratade med dem så tänkte de åka dit även om det regnade för de hade regnkläder hemma, och det hade inte vi eftersom barnen har börjat dagis igen och gummistövlar och regnkläder är där. När klockan var lite efter två så bestämde vi oss för att åka en sväng in till festivalen för vädret hade slagit om helt. Ludvig blev superglad och framför allt lugn (efter en ganska bråkig morgon) när vi kom till konserten. Han lyssnar intensivt på musiken och var så glad över att få sitta på pappas axlar och se Doris. Efter det passade vi på att leka lite på lekplatsen men med 4 yra barn på en lekplats där alla andra oxå hade gått till efter konserten så var det inte lätt att hålla reda på dem.

Ikväll var vi inne hos grannarna och åt middag. Ludvig ställde sig på huvudet som om han skulle slå kullerbytta, vilket han aldrig har gjort själv men idag gjorde han det. Han blev nog själv så överraskad över att klara det så det blev några extra rundor. Det är sånt som förvånar oss, att han hela tiden går framåt i sin utveckling när det gäller klättring, springa, hoppa och nu kullerbyttor. Vad vi har förstått borde allting gå tillbaks i sjukdomen, men detta gör ju att vi hoppas ännu mer.

En liten rolig kommentar från Ludvig, han slutar aldrig förvåna oss. Som jag skrev igår så är det mycket va sa du just nu och jag frågar ofta hör du inte vad vi säger eller så hör du dåligt nu? Ikväll när jag gav Nora vällingen så satt Ludvig o lekte på sitt rum och så hittade han inte det han ville ha så satt o kallade kom, kom och jag svarade att jag gav Nora välling men han var så koncentrerad på att hitta vad han skulle så rätt som det är så hör jag inne på hans rum, hör du dåligt mamma eller... Undrar vem som säger så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar