måndag 28 juni 2010

Vaccination och provtagning i Lund

Som jag har skrivit tidigare så har Ludvig väldigt svårt att komma till ro och sova så igår somnade han 21.30 och vaknade klockan 6, ganska lite timmar för en snart sexåring.

Vi åt lite lunch innan vi körde till Lund, han hade fått sina Emlaplåster på och när vi kommer in på dagvården säger sköterskan att det räcker att hon sticker honom i fingret. De tog sina prover och sen fick han en spruta i låret, lika tålmodig och duktig som vanligt, han sa inte ett knyst.
Det var doktor A som var BMT läkare idag och vi passade på att fråga om biverkningarna på medicinerna. Om det kan vara dem som ställer till det för Ludvig och han svarade ärligt att han inte kan svara på det eftersom Ludvigs sjukdom kan ha samma symtom så det är bara att vänta och se. Det positiva idag var att värdena på proverna om de långkedjade fetterna är på väg ner och de var nöjda med resultatet på själva transplantationen, att den är lyckad.

När vi kom hem så badade barnen i poolen och åkte rutschkana ner i vattnet, lika kul som igår :-)

Jag körde iväg och handlade lite kläder till barnen på rea och kände mig nöjd med mina inköp.

1 kommentar:

  1. Vad skönt med lite positiva resultat på proverna! Kan bara hoppas att det faktiskt är biverkningar av medicinerna som nu förändrar Ludvig så och inte själva sjukdomen! Det MÅSTE bara bli bättre! Han kommer säkert inte bli samma gamla Ludvig som han var före operationen, det är klart att allt han gått igenom förändrar honom, men han kommer bli en ännu "bättre" Ludvig än den han var pga allt han härdat ut! Om det nu är möjligt att bli ännu bättre!

    Det fantastiska vädret håller i sig och barnen är ute från morgon till kväll! Får snart köpa mer solskyddskräm tror jag!

    Visst är det kul att fynda på rea! Försöker dock stålsätta mig och inte gå in i nån barnklädesaffär, även om jag vet att mina favoriter rear nu! Båda barnen har så mycket kläder att jag känner de måste använda det de har istället! Får se hur länge jag klarar av att stå emot!

    Ha en riktigt skön dag och kom ihåg: ni får mer än gärna komma hem till oss om ni känner er rastlösa nån dag!
    Kram,
    Annika K

    SvaraRadera