söndag 10 oktober 2010

En lång, lång uppförsbacke

Sen jag skrev att nu händer det positiva saker så har mycket fallit. Om vi säger så här, vi är i en mycket brant uppförsbacke och den är väldigt lång och tung.
Vi ser förändringar igen, talet blir sämre och sämre, balansen har blivit lite sämre, maten är sämre.
Samtidigt så ser vi positiva bitar när det gäller att han vill testa nya saker. Vi var ute igår, barnen och Kristian gick in på skolgården och lekte medan jag handlade och sen satt vi ute en stund och han åt ett kexchoklad. Idag satt han i trädgården och sen stod han på sparken en stund. Morfar fick busa med honom, mormor fick en bamsekram. Det är saker som inte har fungerat för någon vecka sen så...

Här kommer lite bilder som lyser upp vår tillvaro och som gör att de tunga stegen i uppförsbacken lite lättare.





5 kommentarer:

  1. Han är en riktigt söt liten tuffing och Nora är en riktig liten skönhet! Förstår att det är tufft många gånger, som att kratta löv i motvind - det blir liksom aldrig samlat! Det blåser som tur är inte alltid! Hoppas ni kan ta till vara på de vindstilla dagarna och ha dem i åtanke när det stormar igen!

    Kram,
    Annika K

    SvaraRadera
  2. Usch ja, ibland känns det verkligen som att man sagt för mycket när man säger t ex "Tänk vad längesen vi hade magsjuka!" och så kommer det nästa vecka, så undrar man, fick vi det bara för att jag sa så? Men jag tycker att det är bra att du lyfter de fina stunderna i vilket fall som helst och att du är skicklig på att hitta en positiv vinkling även i eländiga stunder.

    Hoppas att du har en bra dag idag.

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag känner med er. Och vad jag håller mina tummar för att det ska bli bättre igen. Att ni ska få lite lugn och ro, att Ludvig ska få må lite bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga bilder Madde :)

    Annikas liknelse med löven sätter ord på vad jag vill skriva till er också!

    Jag hoppas med hela mig att uppförsbacken snart planar ut o det blir nedförsbacke mer o mer istället!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Stor KRAM! Det gör ont att läsa hur jobbigt ni har det. Jag hoppas innerligt att ni snart får en lång lång nerförsbacke och att allt bara flyter på.

    SvaraRadera