fredag 29 oktober 2010

Vilken fredag det blev idag

I morse vaknade Ludvig med en duns, han trillade ner från sängen vid fem. Han gjorde det bästa av det hela, han tog med både nallen och kudden i fallet =) men han var inte glad kan jag lova. Han blir så arg när sånt här händer, när han trillar, slår sig eller det inte går som han har tänkt sig.

Jag och grannen åkte iväg i morse för en sista gång på testgruppen i träningen och när jag sen kom hem så skulle Kristian iväg på ett möte.
Ludvig skulle få besök men personen i fråga hade varit någon annanstans där det hade varit ett barn som hade kräkts så då ville vi inte ha hit henne. All kräksjuka får gärna hålla sig på avstånd.
Istället körde jag till Ikea för att kolla in ett nytt soffbord, handla lite ljus, lådor till Noras rum och servetter. Medan jag går där i lugn och ro så ringer min telefon, det var Kristian som ville berätta att de hade ringt från dagis, Nora var inte sig själv, ville inte göra något, satt och somnade och ville inte äta men hon hade ingen feber. Han och Ludvig tog på sig och gick och hämtade henne medan jag skyndade mig till kassan för att sen åka hem och möta dem på vägen. Det tog inte lång tid efter det att vi kom hem innan febern på Nora var uppe i 39 grader.

Vi fick beslutet idag om avlösare till Ludvig, vi hade blivit beviljade 10 timmar/månad. Eftersom vi aldrig har haft någon avlösning tidigare så visste vi inte hur många timmar vi kommer att behöva så vi börjar med detta. Fungerar det bra och vi ser att Ludvig mår bra av det så får vi ansöka om fler. Vi har förslag till vem som ska vara avlösare till honom så nu ska bara papper skrivas och sen startar det. Riktigt spännande ska det bli och jag tror det kommer att bli toppen för oss alla.

Ludvig har börjat strula ordentligt med maten idag, idag har han inte velat äta någon mat alls, inte ens köttbullar och rösti som han alltid brukar äta. Knäckebröd och mackor är det enda han äter och det kan man ju inte leva på. Hoppas på att det bara är för ett par dagar som han strular så här. Jag har ingen fantasi längre på vad jag ska kunna testa att ge honom, han spottar och fräser för allt han får in i munnen, nästan i varje fall. Idag fick han i sig nästan en clementin så det var ju bra.

Ha en riktigt skön helg alla!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad tråkigt att Nora är dålig! Fick hämta Olivia på dagis i förra veckan för att hon kände sig hängig och senare fick lite feber, men det gick fort över så jag hoppas det blir likadant med Nora!
    Det gläder mig dock att ni fått beviljat avlastning! Tror liksom du att det kommer gynna er alla fyra! Ludvig testar säkert gränser med er dagligen, men jag tror inte han gör det med en annan person! Hoppas innerligt att kemin mellan dem stämmer så att de kan ha roliga stunder tillsammans och att ni andra kan slappna av dessa 10 timmar så det blir roligt även för er!

    Var också på IKEA igår! Skulle ha skolådor samt skenor för att göra om i klädkammaren, men det blev även ljus och lådor till Olivias rum! Trevligt med extrapriser!:-)

    Hoppas ni får en fortsatt lugn & trevlig helg samt att Nora inte smittar Ludvig!
    Kram,
    Annika K

    SvaraRadera