onsdag 20 oktober 2010

Frisör och bad idag trots så lite sömn

Ludvig har hållit sig vaken hela dagen idag och han har varit så igång och uppe i varv så jag undrar hur han orkar.
Vi hade tid hos frisören idag och han gick både dit och hem utan att beklaga sig en gång på benen, det är inte långt dit men för hans ben är det en bra bit.
Han var lite tveksam till en början när han kom in men sen var det inga problem och han blev hur fin som helst, nu ser han ut som en riktig liten buskille.
Nu ikväll satt han och lekte lite på golvet med sin sopbil och så som han satt borde han inte kunna sitta med benen med tanke på hur skakig/vinglig han är annars men vi slutar aldrig förvånas.

Kolla in hur han sitter med benen!




I eftermiddags var det bad på Hab, vi var lite tveksamma om han skulle gå med tanke på att han varit vaken sen två men till slut så kom han iväg. Han tyckte att det var lika kul idag, han håller sig i den lilla poolen men han blir mer och mer självständig där. Han vågade släppa Kristians hand och han gillar att flyta på en liten platta som de har där.
Han har även försökt som bara den att få fram ord här idag, det har kommit några fler här och jag är än en gång förundrad över var han får sin energi från.
Nu är det dags för han att få sina tabletter och sen ska han ner i säng och så hoppas vi på att han somnar innan åtta.

3 kommentarer:

  1. Heja Ludvig! Vad härligt att han verkar vara mer stabil just nu. Förstår att det känns skönt för er, även om jag vet att det på något sätt inte är lätt fortfarande..!

    Idag skickade jag mössorna! Så jag hoppas du/ni har dem i morgon eller senast på fredag!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar er alla en god natt med några fler timmars sömn!

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det låter som han blir mer och mer trygg i sig själv! Att ligga där själv i en pool och flyta kräver mod, särskilt när man inte ser, så det tycker jag är väldigt bra gjort av honom! När man ser alla fina bilder på honom, en ursöt lite kille, kan man inte förstå det elände som ryms i hans kropp! Inget vittnar om hur tufft han haft det under det gångna året! En stor eloge till er föräldrar för det! All energi han har kommer säkert från er, för trots allt tufft som varit, så har ni hela tiden varvat det med en massa positiva upplevelser - därav kommer även tryggheten! Barn väljer inte sina föräldrar, ändå fick Ludvig de bästa, mest lämpade för att klara av den speciella uppgiften!

    Kram
    Annika K

    SvaraRadera