onsdag 6 oktober 2010

Idag har Ludvig fått ta det lugnt

Ludvig somnade 21,30 igår och när jag vaknade vid fyra i morse så var min första tanke, om en timme vaknar han säkert så snabba dig att somna om du vill hinna få lite sömn till.
Jag hörde han muttra till och skratta lite men det blev tyst igen och han sov faktiskt en hel timme längre än vad han gjort innan, så klockan sex vaknade han.

Efter Nora var lämnad på dagis så stack jag iväg och tränade. Jag har ju inte blivit riktigt träningsbiten ännu :-), jag får övertala mig själv att jag mår ju bra efteråt och det ger mig energi så...jag kom dit i morse utan min träningspartner och det tycker jag är ett plus för att vara mig.
Efter en timmes träning körde jag hem och gjorde vid mig och sen körde jag till Mobilia och hämtade ut ett klädpaket, har beställt kläder via nätet till barnen.
När jag kom hem var det dags att fixa lunch, äta, packa lite tradera paket och sen gick jag ner och skickade iväg paket och Kristian tog med sig Ludvig till Hab och badet. Idag gick det lättare att få in honom till poolen men han ville inte gå i den stora där de andra barnen var så han och Kristian hade fått vara i en egen liten pool som han gillade. Han hade även släppt taget om Kristian en liten stund, satte sig ner och satte sig på knä så det gick bra.

Det är fortfarande illa med Ludvigs tal, det är inte många ord som kommer ut från honom så nu börjar vi om från noll igen. Ett steg fram och tre tillbaka, känns som om jag har skrivit det förr.

Idag skickade jag iväg ansökan till skolan, skickade med en hög med olika utlåtande från Hab så nu får vi se om och när vi hör något.

Kan också berätta om igår och magnetröntgen. Vi fick inga svar igår, det brukar ta ett tag innan vi får svaren, blir nog nästa gång vi har tid hos neurologen.

Imorgon är det besök på Hab och specialpedagogen klockan 9 och sen är det inget mer för Ludvig men sen på eftermiddagen är det Noras dans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar