fredag 25 september 2009

Ludvigs sista vardag hemma






Vi hade bestämt att vi skulle möta farmor och farfar på Vellingeblomman klockan 9 idag. Tänkte att där kunde inte vara så mycket folk så tidigt en vardag. Det är halloweenutställning där nu och farfar och Kristian gick in med barnen på "spökrundan" och Nora hann inte mer än in förrän hon gallskrek så henne fick jag ut meddetsamma och Ludvig klarade kanske två minuter där innan han kom ut, så det slutade med att svärfar och Kristian fick gå den själv :-) och de hade hoppat till själv ett par gånger.
Nora hittade lite läskiga prylar där, en tallrik med ett öga, ett öra och ett finger som hon kom med. Hon la det på golvet och tittade konstigt på det, inspekterade det riktigt och när jag frågade henne om det var hennes middag så bara skakade hon på huvudet och tog och la tillbaks den.
Efter det körde vi hem och packade ihop det sista vi skulle ha med oss för att sen kunna åka på vår utflykt. Det blev temalekplatsen nere vid Hammars Park precis som vi misstänkte :-)
Kändes nästan som vi skulle flytta dit, med alla saker vi hade med oss.
Ludvig sprang snabbt bort till klätterställningen och upp till röret (rutschkanan ), där han gömde sig förra gången vi var där. Han har hittat ett perfekt gömställe där, då kom där en dam och sa till honom att antingen fick han åka kanan eller så fick han flytta sig. Han vände sig upp mot henne och sa, är du vakt här eller...
Morfar hade köpt en drake som han hade med sig och den försökte de alla att få upp i luften, tror resten av lekplatsen hade odds på om de skulle få upp den eller inte.... De som satte att de inte fick upp den i luften vann :-) Motion blev det i varje fall.
Vi grillade kycklingspett och korv och så hade vi pastasallad till. Barnen var inte så roade av att äta, de ville mest leka och Ludvig ville att morfar skulle ha ätit upp snabbt för han hade lovat att de skulle gå in i "skogen" sen. Där är en stor nackdel med denna lekplats och det är att där finns inga toaletter, vet inte riktigt hur man har tänkt när man gör en temalekplats, måste ju räkna med att det är många barn som kommer dit och ibland så måste de gå på toaletten och ofta är det rätt akut. När vi kom till det läget så tog morfar bilen och körde ner till Sibbarp och så gick de på toaletten och sen passade de på att gå ner till havet och titta.
När klockan var halv fyra kändes det som om det var dags att packa ihop och åka hem. Vi kom strax efter elva så det blev ändå en ganska lång dag och Nora hade inte sovit middag och vi märker tydligt på Ludvig att han blir trött. Nu märks det jättetydligt på hans ben när han blir trött, det är som om det ena benet inte vill följa med.
Väl hemma så hade posten kommit och då låg avin där att modemet till det trådlösa Internet hade kommit så jag gick ner och hämtade det. Barnen fick middag och sen ville Ludvig sätta ihop ett av paketen som han fick igår och nu kunde vi inte säga nej längre, han har varit jätteduktig idag så medan han och Kristian satte ihop paket så gick jag och Nora in till grannarna och pratade lite.
Idag fick vi en jättefin blombukett av min faster och mina kusiner med respektive från Danmark. De önskade oss lycka till i nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag för Er alla men speciellt för Ludvig, det är ljust och trevligt att ta med sig till det som skall ske i nästa vecka.
    Stig och jag tänker på Er men givetvis går våra tankar särskilt till Ludvig, men vad jag vet om honom så är han en riktig kämpe och med den positiva glöden han har går detta bra.
    Vi håller alla tummar man kan.

    Många kramar till Er alla men extra många och
    stora kramar till Ludvig.

    Anita och Stig

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Ville bara önska er all lycka till med tiden ni alla har framför er, Men speciellt ett stort Lycka till till er kämpe Ludvig. Jag vet efter vad jag har fått höra om honom att han kommer att ta sig igenom detta!
    Ni har mitt stöd i bakgrunden och jag och min familj håller alla tummarna vi kan för att allt ska gå bra och att Ludvig snart blir frisk igen!
    Våra tankar finns hos er och jag kommer följa er kamp genom denna tid.
    Stora lyckokramar till er och en riktigt stor Kram till Ludvig.
    // Camilla med familj

    SvaraRadera