torsdag 17 september 2009

Rastlös

Barnen sov till närmre 7 i morse, vilken sovmorgon...
Tänk idag var där ingen inplanerat förutom att Kristian skulle ringa vårdcentralen för sitt öra. Har hört dåligt några dagar nu och det har susat och känts konstigt. Visste inte om det var öroninflammation eller bara en vanlig vaxpropp. Det visade sig vara en enorm vaxpropp och nu är den borta och nu hör han oss igen :-)
Jag sorterade kläder, vissa till kläd insamling och vissa har jag fotat som jag sen ska lägga ut på Tradera och medan jag gjorde det lekte barnen.
Ludvig pratade om att han ville att någon skulle komma hit och leka och jag tror jag har förklarat för honom säkert 5 gånger idag att om vi ska leka med någon är det bäst att vi är ute för att inte baskeluskerna ska komma nu innan vi ska in på sjukhuset. Det vill inte riktigt gå hem men hur ska en femåring förstå sådana invecklade saker?
Ludvig var ute och cyklade med Kristian medan Nora sov middag och Kristian sa att det dröjer nog inte så länge innan han kan cykla själv utan stödhjul. Kan han bara lära sig att titta upp och inte ner i marken eller bakom sig så går det mycket lättare :-)
I eftermiddags var vi ute och lekte en stund på lekplatsen, Nora sprang och gömde sig för Ludvig och retade honom genom att ge ljud ifrån sig så han undrade var hon var.
Vi börjar märka på Ludvig nu att han är rastlös och vill att det ska hända något, men han är helt införstådd på att han inte kommer att vara mer på dagis innan vi "flyttar" till sjukhuset.
Ludvigs bästa kommentar idag: Var hämtar man sina vingar? Får man dom när man är död? Jag ska inte dö nu... farmor Gerda o farfar Johan är ju inte i himlen ännu... men din mormor o morfar, pappa de är i himlen. Sitter nog på ett moln och fikar. Farmor Gerda o farfar Johan är min farmor o farfar och Ludvig tycker jättemycket om dem men tycker nog att de börjar bli gamla och jämför dem med Kristians mormor som dog för ett par år sedan.

Karin, hälsa Malin från Ludvig att det gjorde inte ont när de satte in slangarna på honom eftersom han sov och nu gör den ont ibland men då får han alvedon så att det släpper. När det gäller femårsgrupp på dagis så går han också i den men kommer inte att vara med nu på ett bra tag men ska förhoppningsvis få vissa uppgifter som han kan göra på sjukhuset när han orkar. Ludvig saknar Malin och pratar om henne med jämna mellanrum.

3 kommentarer:

  1. Madde, vad lustigt att du skriver om Ludvigs tankar om döden. Också Malin var inne på det ämnet idag - om vi skulle träffas i himlen när vi båda var döda, hur tråkigt det skulle vara för henne om jag dog nu, och sen när vi körde för att hämta Kata på sin träning vid åtta - då var det en ovanligt vacker himmel med fina moln på (solen höll på att gå ner) - då sa Malin att de molnen är alla som är döda.

    Jag ska hälsa till Malin i morgon!

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Var helt chockad efter vårt samtal igår nere på Ica´s parkering... visste ingeting om allt detta hemska! Har tänkt jättemycket på er...
    Kram Åsa på granngatan

    SvaraRadera
  3. Hej Madde.
    Fick höra av min svägerska idag vad som drabbat er familj och blev oerhört tagen av detta. Vet inte om jag är ngn du vill höra detta ifrån då jag som du säkert förstått nu att jag är din Makes ex, dvs Susannes svägerska. Vill iaf att du och din familj ska veta att jag tänker på er och verkligen hoppas på att allt blir bra. Kan inte ens föreställa mig hur ni har det....Men vad jag förstått av att läst din blogg så är du en stark person. Massa styrke kramar till er / Camilla

    SvaraRadera