torsdag 24 september 2009

Lycka till fest





Ludvig har även inatt varit vaken ca en timme där han vill ligga o prata. Är inte själv så jättesugen på att prata mitt i natten utan tyckte han kunde vänta tills det var morgon. Synd att han inte ville vänta :-)
Jag körde in till stan på förmiddagen för att beställa förstoringar på familjefotot. Var väl inte riktigt överens om vilket foto det skulle bli men fotografen vann, han bör väl ha mest erfarenhet om vilka som bäst gör sig på förstoring :-)
Klockan 12 hade vi bestämt att vi skulle komma till dagis för att ha Ludvigs lycka till fest och Ludvig var ganska uppspelt innan vi kom iväg och Nora var mest intresserad av påsen vi hade med oss eftersom där var glass och kex i den.
Eftersom vädret var lite opålitligt så var vi på Grodan sidan och i deras skjul. Vi åt glass och kex och Ludvig fick en massa paket. Först fick han ett jätte paket av personalen och sen var där två stora, ett mellan och två lite mindre paket från alla hans kompisar på dagis. Gissa vad han fick, något som kommer att ge Kristian gråa hår, tur att han inte har något hår på huvudet. Det var massor av smålego till Ludvigs förtjusning.
Av personalen fick jag och Kristian vars en skyddsängel som ska vaka över oss. Min var i ett hänge som jag har hängt i en kedja och Kristians var som en nyckelring. Så glada vi blev, jag har min på mig och kommer inte att ta av den och Kristian har sin bland nycklarna. Ludvig tyckte den var jättevacker och skulle ha en sån när han blir stor, han är grym med sina kommentarer. Synd att jag inte kommer ihåg i detalj vad han sa när han öppnade paketen på dagis men det var typ, jag tror inte mina ögon.
Till alla er som läser här och har varit med och sponsrat till alla paket till Ludvig, jättejätte tack så mycket. Det betyder enormt mycket och det kommer hjälpa honom bra under tiden på sjukhuset, vi kommer att ta med saker i etapper, han kan inte ha allt med sig på en gång eftersom det var MYCKET han fick.
Kan säga att vi har haft ganska många konflikter här hemma i eftermiddag, eftersom han är ganska envis och ville såklart öppna något paket idag. Vi fick till slut övertalat honom att leka med de smålego som han redan har och som var ihop byggt.
Vilken dag för honom, så mycket uppmärksamhet och så mycket paket. Det var nästan som julafton för honom :-)
Imorgon ska vi iväg på utflykt och vi frågade Ludvig vad han ville göra och det enda han kom på var att åka till temalekplatsen. Det börjar kännas tjatigt men han trivs där och det var ju för hans skull vi skulle hitta på något så då får det bli lekplatsen. Har gjort pastasallad som vi ska ha med oss och så tar vi engångsgrillar, korv och kycklingspett.
Lägger in foto på sakerna han fick och våra änglar som är så söta.
Jag sa till Kristian nu ikväll att jag känner ett sånt konstigt lugn inför allt just nu. Vet inte om det beror på att vi är så nära nu, eller för att vi har kommit till att få göra en BMT för det sa vi, att kommer vi bara dit så klarar han det eftersom han är så livsglad och är så positiv, eller ja jag vet faktiskt inte varför det känns så just nu. Kan säkert ändra sig under helgen, att allt kommer över en igen. Kan hoppas att det håller i sig, är vi lugna så är ju barnen lugna och trygga.
Ludvig fick duscha ikväll och då passade vi på att byta hans plåster och då tog vi foto. Vill inte skrämma er men de kan se lite ruskiga ut. Tur att de oftast är inpackade.



3 kommentarer:

  1. Madde & familjen!

    Det var mysigt att få en stund med Ludvig på dagis idag! Han var verkligen överväldigad, det förstod jag när jag hörde honom stå och hojta på kompisarna genom en stängd dörr: "Kom ut, det är lycka-till-fest för mig!". Han verkade inte bli ledsen för presnterna heller och jag förstår att ni hade lite problem när ni kom hem! Det hade vi haft med vår dotter också om det varit hon som fick så mycket presenter!

    Ludvigs bästa kommentar igår var när jag sa till honom att jag skulle tänka på honom när han var där på sjukhuset! "Ja, och jag ska tänka på polisbilen", svarade han då! Hi hi hi, det är skönt med barn som säger vad hjärtat är fullt av!

    Det märks att du är lugn, fast det tycker jag du varit mest hela tiden! Skönt att få känna det nu när allt sätter igång! Det är min bön att du/ni ska få fortsätta känna samma lugn och behålla er tro på att Ludvig faktiskt klarar av det här! Jag vet att han vilar i trygga händer! "Tryggare kan ingen vara än Guds lilla barnaskara!" Ni finns i mina tankar och böner alltid!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera
  2. Anna Chavéus (Nilsson)25 september 2009 kl. 10:31

    Hej Madde, Jag vill skicka en tanke till dig och din familj. Farmor (Hjördis) har berättat om allt under sommaren och höstens lopp, och nu följer jag er resa här. Det verkar va en stark och modig liten kille du har. Hoppas ni får en härlig dag tillsammans ute i solen idag.

    Kramar från Anna med familj.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fina presenter, både till Ludvig och till er. Den där omtanken som ligger bakom är ju det finaste man kan få.

    Jag måste säga att jag inte tycker synd om Kristian som har bygget framför sig - jag älskar själv att bygga med lego!

    Malin hälsar så gott några viktiga saker: Hon har också tappat sin andra tand (på dagis, och fick 10 kr av Susanne!) samt att (och detta är Malins ord - fick mig själv att sätta i halsen) "Nu är jag sjuk precis som Ludvig". Hon har lite lite feber och ont i huvudet och är hemma från dagis idag. Jag kände hur starkt jag reagerade när hon likställde dem. Men för henne är det ju samma - Ludvig är sjuk och Malin är sjuk... Jag sansade mig och påpekade att hon nog skulle vara frisk på måndag men att Ludvig får kämpa länge med sin sjukdom. Precis som vi sa när vi sågs på lekplatsen lever var och en i sin verklighet och för småbarn är ju den egna verkligheten centrum.

    Idag får ni nog en fin lekplatsdag och jag önskar att det där lugnet för följa med er på resan. Jag tror att ni har kommit till en punkt där ni inte kan göra mer än bara vara, och överlämnar Ludvigs läkning i trygga händer.

    Kram från Karin

    SvaraRadera