onsdag 16 september 2009

Sjukhusbesök igen...



Idag kändes det som om jag var uppe med tuppen... Morfar kom och hämtade Kristian och Ludvig 7,30 för att köra till Lund och göra ultraljudet på hjärtat. Bäst o vara ute i god tid så de inte kom någon minut för sent så det blev ombokat som igår.
Där var inga fel på hjärtat, de hittade ingenting som såg konstigt ut och det var skönt.
De pratade med BMT läkaren och nu är där inget mer inplanerat förrän den 23/9 och då ska vi in och prata om det sista innan vi "flyttar in" på sjukhuset och så ska de spola igenom hans slangar.
Fick klartecken från sjukhuset att det var okej att ha Nora på dagis, jag ringde dit idag och frågade om det var många sjuka men inte mer än lite förkylda och hostiga barn. Tror ändå att vi har Nora hemma mesta tiden. Imorgon skulle de vara i ateljén och det är inomhus så då får hon vara hemma men på fredag när de är ute ska hon vara där ett par timmar och busa med sina kompisar. Även om hon är för liten för att leka tillsammans med andra så trivs hon att ha barn omkring sig och prata lite med dem. Det är otroligt vad det kommer ord från henne nu, hela tiden nya ord och ett par i taget nu.
När de kom hem från sjukhuset hade jag hunnit prata med kuratorn, sortera gamla och nya kläder, dra ut en hel massa från klädkamrarna. Undrar hur man kan samla på sig så mycket saker, det är först nu när jag börjar dra i allt för att få undan så mycket som möjligt som samlar damm som jag inser hur mycket "skit" här är :-) Kanske dags att kasta allt "som är bra o ha" och som vi inte har saknat sen vi flyttade in för snart två år sen :-)
I eftermiddags hade jag mitt lönesamtal via telefon eftersom jag inte vågar riskera att gå upp på jobb bland alla förkylda och hostiga kollegor och då skickade jag ut Kristian och barnen. De gick till Ica o handlade glass och sen till lekplatsen.

Ludvigs bästa kommentar kom idag när han satt och åt lunch. Våren är vacker, jättevacker men hösten den är fin. Är det höst idag?? Det är ju fint väder och känns som sommar.

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Hoppas allt är bra med er allihopa!
    Jätte skönt att allt var ok med hans lilla hjärta idag =)!!
    Håller med Ludvig i hans sköna kommentar om vädert idag....vilken super härlig dag det varit.
    Nora och Anton är nog väldigt lika när det gäller dagis biten....Anton älskar verkligen att vara där.
    Fast han är supertrött när man kommer och hämtar honom.
    Känns verkligen som vi gjorde det rätta...när jag gick ner i arbetstid.
    För som sagt...man kan ju gå både genom eld och vatten för sina barn =)!!
    Jag röjde också bland våra grejor precis innan vi stod på loppis och det var flera sopsäckar som Stefan fick köra iväg till tippen...och det är ju inte precis så att man saknar sakerna nu.
    Nä,man samlar på sig rent för mycket ----!! =)!!
    Sköt om er!!/ Kram Sann & c:o

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! (Även från duschen häromdagen) Malin hälsar och undrar mycket om hur ont det gjorde på Ludvig? Skönt att Ludvig får njuta av de sista härliga höstdagarna! Man tror ju att varje soldag ska vara den sista... men det verkar vara veckan ut åtminstone.

    Kram fr Karin

    SvaraRadera