onsdag 9 september 2009

Sommarvärme, fika och massage

Först vill jag säga att jag blir så glad när det kommer kommentar inlägg, då ser jag att det är någon/några som läser här så skriv gärna :-)
Igår när jag hade lämnat barnen på dagis tänkte jag sätta mig i solen med en bok som jag har lånat av Olivias mamma, jag började läsa boken men den var så sorglig att jag bara klarade 24 sidor. Får nog fortsätta läsa den när jag känner för att gråta. Medan jag satt i trädgården hörde jag en flock med barn utanför huset och då var det Ludvigs dagiskompisar och fröknar som var ute och gick och Ludvig skulle visa var han bodde. Jag visste inte om jag skulle smita in men jag satt kvar och som tur var så var där ingen som sprang in i trädgården. Ludvig tror att jag jobbar så det får han fortsätta tro :-)
Istället för att läsa boken så träffade jag en väninna på Vellingeblomman, vi satte oss i solen, i trädgården och åt lunch. Så trevligt och skönt att bara sitta och prata "strunt" ett tag.
Hemma igen var det dags att hämta barnen och sen när Kristian kom hem så körde vi iväg. Kristian och barnen lämnades av hos farmor och farfar och själv gick jag iväg och fick massage. Underbart skönt men är lite öm i musklerna idag. Det var ca fem år sedan jag var och fick massage och jag kan nog ärligt medge att en del av bekymmer och oro sätter sig i axlarna :-)
Idag är det utflykt med dagis men eftersom den var ganska lång bestämde jag mig för att ha barnen hemma och så ska vi själv iväg på en utflykt med mormor som har tagit sig ledig från jobb men det får jag skriva om senare för nu ska vi ge oss iväg.


2 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Det var inte min mening att göra dig mer ledsen, min tanke var att det kanske kan styrka lite att läsa om andra som i många år levt i samma grymma verklighet som ni nu gör! Det är säkert så att man har olika behov olika dagar, så en annan gång kan boken förhoppningsvis ge dig tröst och uppmuntran! Thomas Sjödin är en fantastisk man!
    Jag är glad att jag fick förtroendet att be för Ludvig, så det gör jag nu flera gånger om dagen! Varje gång jag tänker på er vill jag bara gråta och det är så mycket man inte förstår! Ni finns dagligen i mina tankar och ni har även tagit plats i mitt hjärta!

    Kram
    Annika Kroona

    SvaraRadera
  2. Hej Madde,

    Massage kan verkligen ge lindring i själen också. Skönt att du får tillfälle att träffa kompisar och bara vara också. Hälsa hela familjen från Karin m fl

    SvaraRadera