lördag 13 februari 2010

Ett torn med ett hjärta på taket

Ludvig började fråga i veckan om vilken månad det är och när vi sa februari så sa han att då är det väl snart alla hjärtans dag. Visst är det, på söndag är det och hela han lyste upp. Då är det den där speciella dagen och vi ska ha så skoj. Visst kan vi ha det svarade vi, vad ska vi göra?
Han har fått för sig att vi ska åka bil och att vi ska till ett torn, alla hjärtansdagtornet. Vi kliar oss i våra huvud och funderar på vad han menar. Nu ikväll så sa han att visst ska vi åka till alla hjärtansdagtornet med ett stort hjärta på taket. När han ser att vi tvekar och jag har försökt fråga honom vad han menar för torn så ser han så ledsen ut för att vi inte förstår honom.
Alla i familjen har engagerat sig i att komma på om vi har varit någonstans förra året eller om han blandar ihop två olika ställen för det är så att säger han något så har han oftast rätt, hans minne är så mycket bättre än våra.

Så nu är stora frågan, vad ska vi göra imorgon för att göra honom någorlunda nöjd?

Han börjar tveka nu när vi kommer med hans mediciner för först säger han att han är frisk och strax därefter säger han att han inte vill bli frisk så just nu så har vi kämpat ett par dagar för att han ska ta dem. Nu ikväll var mormor, morfar och morbror här och åt middag och sen därefter var det inga problem för honom att ta tabletterna för han visar gärna andra hur duktig han är :-)

I veckan har han även pratat om att vi ska till en lada, vi har varit väldigt frågande till den här ladan, var han har fått det ifrån. Jag kom på det en dag när jag satt med barnen när de tittade på Pippi på rymmen. Där är de i en lada och hon flyger ner och det är det som Ludvig vill göra. Här kan man ju också ställa sig frågan, har han sett något på tv eller film som handlar om något torn och alla hjärtans dag?
Om ni som läser kan koppla ihop något så tar vi gärna emot tips :-)

Nu är det avkoppling till en film och så ska vi se om jag kan hålla mig vaken igenom en hel film :-)
Gjorde faktiskt det häromkvällen när vi såg Sommaren med Göran, den var ganska rolig.

Ha en fortsatt skön lördagskväll och ha en trevlig Alla Hjärtans Dag imorgon!

1 kommentar:

  1. Jag frågade ut Malin ganska noga om hon kanske visste vilket torn Ludvig tänkte på (om det var något från Äpplet-tiden) men hon kunde inte komma på det. Sen kom ett listigt litet leende och så sa hon "Kanske om jag får komma hem och leka hos Ludvig, att jag kommer på det." En förslagen 5-åring! Leksugen! Nästa helg ser fin ut för vår del om det passar er?

    SvaraRadera