tisdag 9 februari 2010

Sjukhusbesök

Jag ringde vårdcentralen för Noras skull direkt i morse eftersom hon fortfarande hade feber. Sköterskan började prata om tre dagars feber men sa att hon skulle höra sig för. Eftersom Ludvig är känd på vårdcentralen så kom sköterskan tillbaka och sa att eftersom det är som det är med honom så är det bäst att en läkare får titta på henne.
Vi fick en tid till fyra. Kristian körde till distriktssköterskan för att kolla sina utslag i ansiktet i förmiddags men hon vågade inte säga något utan hänvisade honom till läkare.
Vi hade sådan tur att han fick samma läkare som Nora och tiden innan henne.

Medan sjuklingarna körde till vårdcentralen så åkte jag och Ludvig till farmor och pratade med henne.
Ludvig frågade efter pappa och Nora och när han kopplade var de var så blev det konflikt hos honom och ett utbrott kom. Det är ju hans ställe, där känner han sig trygg och alla vet vem han är. Jag fick honom någorlunda lugn ända tills de visade sig hemma hos farmor för då blev han påmind om var de hade varit så då kom nästa utbrott. Det varade inte mer än fem, tio minuter men ändå. Jag blir så arg på mig själv när jag höjer rösten till honom men det är så att när han står och skriker och man inte når fram så höjer vi automatiskt rösten. Inte bra, det har motsatt effekt och det är så lätt att vara efterklok.

Kristians utslag tog de hudprov på som skulle skickas på analys och en remiss skickades till hudkliniken. Nora hade lite förhöjt CRP, inga streptokocker så de misstänkte ett virus. Är väl lättast att säga det :-)
Kristian sa att det hade varit lättare att ta prov på ett lejon än Nora. Nora driver med pappa :-), jag brukar kunna hålla henne kvar. Idag hade hon hoppat ner och sprungit ut från rummet :-) Litet busfrö den där Nora :-)

Nu är det dags för sängen, nu måste jag ju ställa klockan eftersom de kommer från familjestödet imorgon redan klockan åtta. Då brukar vi ju sova :-)

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar