lördag 6 februari 2010

Lördag

Natten var ganska stökig och våra små söta väckte varandra så det tog ett bra tag innan de kom till sömns igen så de vaknade inte förrän 8.20.

Dagen har gått åt till att städa, jag fick nästan hela övervåningen färdig. Jag kan lova att det tar tid att städa barnens rum med alla deras leksaker. Jag överdriver inte om jag säger att de har mycket saker, det har nog blivit ganska mycket att de har blivit kompenserade med saker efter vi fick Ludvigs besked. Visst hade de mycket innan men nu, ja jag vet inte vad jag ska säga men...
Tvättmaskinen har gått varm den också idag men det är väl lika bra att ta allt på en gång :-)

I eftermiddags så kändes Nora varm och hon har varit ganska grinig idag så lagom till klockan fem och middagen tog jag tempen på henne och mycket riktigt så hade hon feber. Så nu håller vi alla våra tummar och tår att hon behåller det själv och inte ger över den till Ludvig för det vore katastrof om vi skulle behöva sova på sjukhuset igen.

Ludvig har varit lite si så där idag i humöret men jag tror det är tristessen som stör just för tillfället, imorgon får vi hitta på något om Nora är okej. Vi får se om vi kan ta oss hem till mormor och morfar för att våldgästa dem :-)

Nu ska jag snart ge mig iväg, ska se The Buddy Holly Musikal på Arenan.
Det ska bli skönt att komma hemifrån några timmar. Barnen lägger sig säkert ganska tidigt ikväll så Kristian får en skön kväll framför tv:n och fotboll. Han sa just att då kan han få se fotbollen utan dåligt samvete :-) Jag sa för någon lördag sen att det är ju Barca som spelar varenda eviga lördag och det betyder då att vi sitter framför vars en tv så förra lördagen skippade han fotbollen så vi kunde se något tillsammans för en gång skull.

Ha en skön lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att du får en kväll för dej själv! Hoppas du lyckas skingra tankarna en stund...
    Och jag ska hålla alla tummar och tår för att Nora inte smittar Ludvig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du haft en riktigt fin kväll med Buddy på arenan. Det är så viktigt att du unnar dig egentid då och då.
    Du är en mycket stark kvinna och jag beundrar dig verkligen.
    Kramar från Mittskepp 15

    SvaraRadera