onsdag 24 februari 2010

Frisören





Igår var L här och då hade jag passat på att beställa tid till frisören till mig och Nora. När Ludvig uppfattade vad vi skulle göra blev han ganska besviken över att inte han skulle med. Det blev då ett evigt tragglande om att han aldrig mer skulle få gå till frisören, suck.

Nora var jätteduktig, hon satt så snällt i stolen helt själv och frisören fick till och med göra två flätor på henne sen. Hon blev jättefin.

På mig fick de klippa upp håret lite och så sa hon, du har ju fall i håret och jag bara skrattade. Fall och fall det vågar sig lite när det själv vill :-)
Så när hon hade klippt färdigt så satte hon i någon gelétyp och fönade håret och oj vad lockar där blev i håret. Lite kul faktiskt, kände mig lite som en ny människa :-)
Det kan behövas, just nu känns det som om jag har kommit in i en "tråksvacka" som är svår att komma ur. Det brukar annars gå över på en dag eller två men nu, ja nu vet jag inte.

Jag körde i varje fall iväg en sväng till Mobilia och gick där och tittade lite, hittade lite kläder till barnen och sen handlade jag mat med mig hem. Det kändes ganska bra att få lite tid för sig själv.
Nu ikväll ska jag träffa Sussi som jag inte har träffat på hur länge som helst. Vi ska iväg o ta en fika och bara sitta och prata strunt, ska bli så kul. Sen hoppas jag att jag har fått min dos av egentid så jag har nya krafter till barnen imorgon.

5 kommentarer:

  1. Du var jättefin i håret! Tänkte faktiskt på det efteråt idag att du såg så "piffig" ut och att jag skulle ha sagt det, så jag säger det nu istället ;-).
    Var kul att ses, även om min son inte var så rolig...
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Innan vi vet ordet av är det säkert dags för Ludvig att gå till frisören igen! Kul för dig att känna dig lite "ny".

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  3. Ja Malin, det var kul att ses och Joel var väl inte så otrevlig. Barn ska bli rastlösa när vi vuxna pratar :-)
    Jag mötte en till som jag stod och pratade med så maten var lagom kall tills jag kom hem :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för gratulationen.

    Kram Camilla med familj

    SvaraRadera
  5. Du fick mig att gå till frissan idag! Tack för det =)!

    SvaraRadera