fredag 19 februari 2010

Tur att alla dagar inte ser likadana ut

Idag har det varit en sån där jobbig dag, en sån där inget har fungerat och allt mest är tråkigt.
Ludvig fick ett av sina stora utbrott idag, innan har han suttit framför tv:n ca en timme efter han har vaknat men de två sista dagarna har han inte velat utan har börjat leka direkt. Tyvärr så fungerar inte det riktigt, varken med syn eller motorik och det visar sig ganska snabbt.
Jag försökte bryta när han blev arg på sitt rum, tänkte då tar jag med honom ut så han får på sig kläder innan vi äter frukost. Då blir han hysterisk för han skulle inte ha några kläder på sig, han skulle ha pyjamas hela dagen. Vi fick av pyjamasen och han skulle börja ta på sig men icke, han kastade kläderna och när jag efter en brottningsmatch med honom fick på kalsongerna, då sliter han dem av sig.
Efter ett tag struntade jag i honom, han hamnade i sin säng och så gick jag ner och gjorde frukost.
Jag hörde hur arg han var uppe i sin säng och när jag var klar med frukosten så gick jag upp till honom, hjälpte honom ner och tog han i min famn och kramade honom. Han tog tacksamt emot kramarna, då vet jag att han är på väg tillbaks för annars gör han grymt motstånd.
Resten av dagen har gått i samma tecken, jag vill, vill inte.
Vi var ute och lekte en timmes tid och sen började regna så vi gick hem och drack varm choklad istället. Idag gick vi till en lekplats som Ludvig hade valt.

Ett stort steg från Ludvig är att innan när han har kallat på oss så sitter han mest och skriker, kom, kom, hör ni inte mig. Igår var första gången han kallade på mamma, han sa mamma och det är stort. Inte en gång efter transplantationen har vi hört mamma eller pappa så...

Idag har det varit en dag där han inte har klarat att göra något själv, jag har inte hunnit ut från rummet förrän han har kallat på hjälp.
Det är ganska frustrerande att inte kunna tömma diskmaskin, byta på Nora eller själv kunna gå på toaletten utan att en skrikande Ludvig ropar. Kommer man inte inom det närmsta när han skriker då kan man räkna med att legobitarna har flugit genom rummet.

Nu kommer brorsan med god sushi och jag tror jag ska lyxa till fredagen med ett glas rött.

Ha en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar