fredag 26 februari 2010

Fest idag??

När Ludvig skulle ta på sig sina kläder idag så sa han, det är fest idag är det inte det?
Inget som vi vet något om men han tyckte att det skulle vara fest och att han skulle ha finkläder på sig. Finkläder för honom är en väst och skjorta men han nöjde sig med en tröja och västen utanpå. Vill han att det ska vara fest så får det vara fest :-) och det är ju faktiskt fredag så...

Jag och Nora hade en mysig dag på stan idag, vi körde in till Triangeln och mötte våra grannar där och så gick vi på bokrean. Hittade faktiskt en hel del böcker till barnen och en bok till mig och en bok till Kristian. Därefter gick jag, Nora och grannflickan och tittade på kläder och skor. Hittade ett regnställ till Ludvig, upptäckte att han vuxit ur sitt gamla. Detta som jag köpte nu var med avtagbar flecce, både i byxan och jackan och sen hittade jag ett par jättefina stövlar som han kan ha vår och höst som de sålde ut för halva priset. Jag gillar när jag kan hitta röda prislappar :-) man får så mycket mer då.

Vi körde hem och Ludvig hade varit måttligt glad när vi körde för han ville ju faktiskt också med men han lugnade sig efter ett tag.
Han blev glad för sina böcker och brandmanskläderna till sin Build a bear nalle men började ganska snabbt traggla om att han aldrig mer skulle få åka bil och strax därefter så började han igen om festen. Det slutade med att jag ringde in till grannarna och frågade om de hade lust att komma på "fest" och det gjorde de. Tänk en fest en fredag klockan tre, det är inte illa :-) Ludvig blev ganska nöjd i varje fall och det var tanken.

Nu ikväll har vi avnjutit en god middag med grillade lammkotletter och bakade potatisskivor med ädelost och barnen fick persiljekalvjärpar. Innan jag och Nora körde hem från stan tog vi en runda inom All Frukt och trängdes med alla andra människor :-) en riktig upplevelse, helst för Nora som fick springa mellan folks ben för att inte bli nersprungen.

Ha en riktigt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar