lördag 8 maj 2010

Då var det dags igen...

Jag och pappa körde till Tyskland vid fyra i morse, lika bra att komma iväg och slippa värsta trafiken. Det var en ren shoppingresa vi gjorde så vi ville bara snabbt dit och handla och sen hem igen. Vi var hemma lagom till lunch :-)

Nora hade vaknat redan klockan sex i morse och ville titta på film, snälla pappa Kristian lät henne göra det :-)
När jag kom hem och medan vi satt och åt lunch så gäspade hon extremt mycket, hon har ju slutat sova middag men när jag såg henne så frågade jag om hon ville gå och vila. Hmm mycket tveksam till det var hon men när jag sa att jag också skulle vila så var det okej.
Hon somnade innan jag hade hunnit lägga mig. Efter två timmar vaknade hon och kändes ganska varm. Vi lät henne vara en stund innan vi tog tempen och visst var den där, den elaka febern. Inte så hög men dock feber. Var väl ganska väntat, hon har ju varit på dagis i tre veckor nu.
Vi hoppas på att den ska ha trollat bort sig till imorgon för vi skulle ju ut på äventyr. Får väl se vad det blir av den saken, det blir kanske bara jag och Ludvig som kör en runda, har vi tur kan vi locka med mormor och morfar en sväng :-) De måste ju också få sin dos av sina barnbarn. Vi har tur som har våra föräldrar på så nära håll och som ställer upp som de gör.
Nu har morbror Patrik kommit hem från Stockholm och ska vara hemma en vecka så nu blir det bus och mys med även han, det gillar barnen.

Nu ikväll var vi inne hos grannarna och åt middag och barnen var nöjda med att komma ut en stund. Tyvärr kan vi aldrig bli så sena, barnen har sina rutiner och mår bäst av det så strax efter åtta packade vi ihop oss och gick hem. Kort men trevligt :-)

Nu är det nästan dags för sängen, som sagt jag var ju uppe långt innan tuppen och en ny dag med nya äventyr och utmaningar väntar.

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar