tisdag 25 maj 2010

Imorgon åker den, dumma CVK:n

Ludvigs feber steg ganska rejält under gårdagskvällen så han fick först Ipren vid halv åtta och sen alvedon vid tio och först därefter så sjönk den. Ingen feber i morse så när ronden kom så sa de att vi skulle avvakta under dagen och hade han ingen feber då så skulle vi få åka hem för provsvaren från igår var bra, inte odlingarna för de är inte klara men övriga infektionsprov.
Glädjen varade inte så länge för Kristian hade inte mer än kommit upp här förrän läkaren kom och berättade att det normala CRP:t igår hade stigit till 137 idag så det var till att sätta in antibiotika.
Efter att den hade gått in på två timmar så fick han komma hem på permission. Vi åkte hem och åt middag tillsammans och han fick duschat hemma. Nu är vi tillbaka på sjukan igen, jag och Ludvig och hemma är Kristian och vårdar en sjuk Nora. Om hon fortfarande har feber imorgon så måste vi till vårdcentralen igen för ev så är det öroninflammationen som inte gett med sig. Hon klagar på sitt öra så...Inte nog med det utan kass i magen är hon också men hennes mage lever sitt eget liv. Måste nog höra om de kan ta lite tester för att se om hon är allergisk mot något.
Kristian berättade när vi var hemma att läkaren här i Malmö ville boka för narkos så snabbt som möjligt för att ta ut CVK:n men sen visade det sig att de i Malmö ville inte ta den, de hade inte så stor erfarenhet av det ( speciellt insatt tror jag, de pratar nått om att den är kuffad) så de vill att Lund ska ta den så nu uppstod det frågetecken.

Nu när vi kom in ikväll så fick vi glädjande besked, vi har en tid till Lund imorgon klockan 10 så fastande från klockan sex imorgon bitti. Kristian får åka till vårdcentralen med Nora och så följer morfar med oss till Lund. Alltid skönt med stöd när ens barn ska sövas, även om han har gjort det flera gånger innan men ändå.

Nu ska jag sätta mig tillrätta i den underbart sköna trästolen och titta på den stora tv:n (stor som en datorskärm och sitter halvvägs upp i takhörnan). Ska för en gångs skull se melodifestivalen (finns ju bara 1,2 och 4 här)

Ha en skön kväll och håll alla era tummar för att det går bra imorgon.

3 kommentarer:

  1. Hoppas att det är en snabb och smidig procedur och att Ludvig ska få må bra länge länge sen. Jag tror aldrig att man vänjer sig vid att se sitt barn gå in i narkosdimman. Jag tycker att det är superotäckt även om jag bara varit med om det ett par gånger och med samma unge.

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  2. Jag har vant mig =/ men gillar det inte. Fast Max är ju sövd så himla många gånger.

    Hoppas att problemen försvinner när de tar CVK'n jag har bättre erfarenheter av portacath istället. Fast den blev också infekterad till slut.

    Hoppas att allt går bra idag.

    Kram från Annette och Max

    SvaraRadera
  3. Klockan är 11.47 i skrivande stund, så jag hoppas och tror att du kan andas ut.
    Nu kommer allting att gå som på räls för tillfrisknande.
    Vi ses säkerligen snart här i Tygelsjö
    Marianne

    SvaraRadera