söndag 23 maj 2010

Wow vilken helg

Då gör jag som med veckan som gick, så här kommer sammanfattningen på helgen :-)

Igår, lördag så sov barnen faktiskt till åtta vilket är rena lyxen. Kristian körde iväg och köpte nya möbler till uteplatsen. När han kom hem så körde jag iväg till mobilia och fick handlat lite vårkläder till oss och på vägen hem så körde jag inom och hämtade en söt liten barn hammock som jag hade beställt. Väl hemma igen så monterade Kristian ihop hammocken och jag packade upp våra möbler. På eftermiddagen sen kom mormor&morfar och farmor&farfar hit på grillfest. Maten stod de själva för så det var bara vårt sällskap och trädgård de var ute efter :-). Så igår invigde vi vår nya grill, satt i våra nya möbler och barnen njöt i sin hammock.




Idag söndag så körde vi iväg för att titta på sandaler till barnen och i affären stötte vi på svägerskan och ena kusinen, vi var väl inte helt säkra på om Ludvig hade reagerat på vem vi mött men i bilen hem sen började han prata om kusiner och vilken våning de bor på så visst var han fullt medveten om vem det var.
Vi åt lunch och sen fick vi ett sms av Annette och Max som frågade om vi hade tid att träffa dem idag, vi skulle ha träffat dem så många gånger nu men har fått skjuta på det av olika anledningar. Max är den pojke som har samma sjukdom som Ludvig och som gjorde transplantationen för tio år sedan.
När de hade åkt hem dröjde det inte länge förrän det ringde på dörren, grannarna vänjer sin hund vid att vara själv så de tänkte bara titta in en stund. Alltid trevligt med besök :-)

Slutsats av denna helgen, vi har hunnit med ganska mycket tycker jag själv. Riktigt bra helg har det varit, synd bara att den gick så fort. Nu är det dags för en ny vecka med massor av saker inbokat.

1 kommentar: