söndag 16 maj 2010

Utlottning av en Skyddsängel

Visst behöver vi alla en skyddsängel då och då eller...

Som jag har skrivit innan så är det många som tillverkar änglar på avdelningen där vi var inlagda i Lund. Många startar insamlingar i sina cancersjuka barns namn och sätter in pengarna där och sedan skänker pengarna till barncancerföreningar eller så skänker de pengarna till barncancerföreningen direkt.
Där är två mammor på avdelningen som har gjort änglar under ett bra tag nu och en stor del av pengarna har gått till avdelningen och det tycker jag är så fantastiskt gjort. De har fått ihop pengar till platt tv till rummen, Nintendo Wii till rummen, i julas fick barnen chokladadventskalendrar från ängelpengen, de köper in godis, mat, nya filmer och försöker göra så mycket de kan och orkar för alla dessa stackars barn. En tråkig miljö och sjuka barn blommar upp av dessa saker som de gör för dem. Jag tycker det är grymt fantastiskt att de engagerar sig så.
Jag har köpt flera stycken och så har jag gett bort, ibland istället för en blomma, någon fick en i julkortet, någon har fått en bara för att de har behövt ett vakande öga på sig.

Nu tänkte jag att en av er läsare skulle få chansen att få en skyddsängel. Antingen om ni vill ha den själv eller ge bort den i tex morsdagspresent.


Lägg bara in en kommentar att ni vill vara med i utlottningen av skyddsängeln och sen den 27 maj låter jag Ludvig dra vinnaren och så hinner den komma till er innan mors dag.
Vet ni inte hur man lägger in en kommentar så mejla mig så hjälper jag er :-)
Mejla till madde_026@hotmail.com

10 kommentarer:

  1. Jag vill självklart vara med i utlottningen av den fina ängeln!
    Kram till er

    SvaraRadera
  2. Vilket fint initiativ av mammorna att göra detta för att de små sjuka barnen ska få känna sig lite friska och bara få vara barn =) Självklart vill jag som alla andra vara med i utlottningen av denna vackra skyddsängel =)

    SvaraRadera
  3. Även jag vill vara med i utlottningen ;D

    SvaraRadera
  4. Katarina Bergenäs17 maj 2010 kl. 13:52

    Jag vill gärna vara med i utlottningen! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart initiativ. Jag vill gärna vara med i utlottninge
    Kram
    Anita

    SvaraRadera
  6. Jag vill också vara med. :) Vad fint initiativ.

    Ps allt gick bra med mellansonen.

    Annette

    SvaraRadera
  7. Klart man vi ta en lott i ängel lotteriet
    /Helena

    SvaraRadera
  8. Sedär... tävling och kommentarerna haglar :-) Själv har jag ju redan en underbart söt skyddsängel så jag låter någon av de andra vinna!

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  9. Visst finns det änglar här på jorden!. Jag vill gärna delta i utlottningen och vinner jag inte kanske du kan ombesörja ett inköp å mina vägnar.
    kramar
    Marianne

    SvaraRadera