måndag 22 mars 2010

Då var det feberdags

Jag hade bestämt att jag och Nora skulle åka in till stan och träffa grannen eftersom hon slutade tidigt i skolan.
Nora var på alldeles omöjligt humör idag, hon skulle inte byta blöja, inte ha andra kläder på sig, hon skulle definitivt inte åka bilen med mig.
Jag tror aldrig jag har varit så arg på något av våra barn som jag var på Nora idag, det var bara nej som gällde för henne. Till slut så fick jag bytt blöja och kläder men hon fortsatte att skrika så till slut hamnade hon i sin säng. Kristian sa att det var okej att ha bägge barnen hemma, det var meningen att han och Ludvig skulle sätta upp Ludvigs nya tapetbård med sjörövare på.
Nora blev helnöjd när hon slapp att åka bilen med mig, undrar vad jag har gjort henne :-)

Jag åkte iväg själv och mötte Malin och så gick vi en runda på stan. Jag hann vara borta knappt 30 min när Kristian ringde och sa att Nora hade feber. Då kom det dåliga samvetet igen, jag som hade varit så arg på henne och så var det så enkelt som att hon inte mådde bra.

Fick inte handlat något mer än ett spel till Kristian, hittade ett par skor som jag funderar på att köpa, väntar ett par dagar :-)
När jag kom hem så fikade vi och sen packade jag ihop ett paket som jag hade sålt på tradera och så frågade jag Ludvig om han ville följa med ner och posta det. När han insåg var vi skulle så bara skrattade han och sa att det skulle bli tungt att gå upp för kyrkobacken. Han följde glatt med och när vi kom ner så fick han slänga i paketet och sen satt han på bänken medan jag gick in och köpte en glass till honom. Det känns verkligen som vår när man kan gå ute och äta glass. Han var jätteduktig på att gå, visst han var ganska trött i sina små ben när vi kom hem igen, får väl se hur de mår under natten, om han får värk eller så. Motoriken fungerade också bra, han höll min hand med den gipsade handen, glassen i den andra och gick hem samtidigt. Duktigt av honom och glad var han.

Nu håller vi bara våra tummar att Ludvig slipper Noras feber och att det bara är en förkylning som hon drabbas av.

Nu ska jag hjälpa till med förberedelser inför natten och sen ska jag ta på mig promenadskorna och gå en runda så jag får ihop mina steg idag.

Ha en skön måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar