onsdag 10 mars 2010

Möte med kuratorn

Idag hade jag ett möte med kuratorn inbokat klockan 10. Natten var lite stökig, Ludvig vaknade ett par gånger trots att han låg i våra sängar, Nora vaknade också ett par gånger och den ena gången drömde hon nog för hon skrek så högt men det gick snabbt över när jag gick in till henne. Det var säkert drömmar om sprutorna igår :-)

Nora vaknade redan vid sju men då tog jag henne med mig in i Ludvigs säng och så låg vi där och mös en halvtimme innan vi steg upp.
Kristian och Ludvig vaknade inte förrän 8.30 vilket innebar att det blev ingen frukost tillsammans eftersom jag var tvungen att sticka 9.40.

Mötet hos kuratorn var för att hon skulle hjälpa mig att gå igenom beslutet om vårdbidrag. Hon tyckte inte heller att det var ett rättvist beslut så hon hjälpte mig att skriva en överklagan.
När jag kom hem skrev jag rent överklagan och sen packade jag ihop kläder som jag har sålt på tradera och sen gick jag ner och postade brevet till försäkringskassan och paketen till de nya kläd ägarna :-)
Denna gång köpte jag porto förpackningar från posten som jag använde för att skicka paketen och där stod att man skulle kunna posta de i brevlådorna. De gick då inte ner i vår brevlåda i byn så nu får jag köra in till ett postombud för att skicka dem. Nästa gång blir det nog DHL igen, mycket smidigare för mig som säljare. Vet inte hur det är för köparna men det var ingen som klagade förra gången jag använde mig av dem.

Barnen och Kristian bakade chokladbollar medan jag packade paketen och ikväll medan jag var ute och promenerade med grannen kom min bror och då fikade de med chokladbollarna.

Vad vi ska göra imorgon har vi inte bestämt riktigt ännu, eventuellt ska vi baka Ludvigs favoritbullar. Vi ska i varje fall koka ärtsoppa till min bror som han ska ha till en whiskyprovning på fredag.

Nu kallar soffan!

Ha en skön kväll!


2 kommentarer:

  1. Har inte ni fullt vårdbidrag? Det hade vi flera år efter BMT. Vi hade iofs många komplikationer, men Ludvig har ju påverkan på synen och allt annat som också påverkar hans vardag. Tog ni med addissons också?

    Väldigt konstigt och godtyckligt. Gäller inte samma regler för alla? Kan jag hjälpa till med något?

    Kram Annette

    SvaraRadera
  2. Nej Annette, de beviljade inte fullt vårdbidrag och som jag sa till kuratorn, handläggaren på FK är välkommen hem här och bo med oss i en vecka (om hon orkar) så kan vi se vad hon tycker då.

    Kuratorn tyckte också att det var ett konstigt beslut och väldigt nonchalant skrivet beslut, väldigt kortfattat så nu får vi se när de får överklagan. Skickade den igår men det lär väl dröja innan vi får svar.

    Kram

    SvaraRadera