lördag 27 mars 2010

Total lycka x 2

Idag har det varit lycka för Ludvig, för det första, han målade i en målarbok för första gången efter att hans syn försämrats så och för det andra, Barca spelar idag och han får ha barcatröjan på sig och mormor och morfar vågade sig hit trots eventuell magsjuka.

I eftermiddags ville Nora måla och då ville givetvis Ludvig också det. Jag tog fram kritor och målarböcker till dem. Ludvig fick en med en massa djur i och jag visade honom den men visste inte riktigt om han såg. Han satte sig vid bordet och jag satte kritan i handen på honom och han var tveksam i början. Rätt som det är så säger han, jag målar en elefant och mycket riktigt, det var en elefant han målade. Han var jätteduktig, målade bara i boken. Han höll sig inte inom elefanten men han försökte måla, han höll emellanåt med bägge händer men vad gör det, han försökte och han var glad. Efter två motiv så hade han ont i sina händer men eftersom kraften är liten i händerna så förstår jag att han var trött, han hade kämpat hårt med dessa sidor.

Full koncentration på var kritan är och var boken är

Mormor och morfar kom hit på middag, ugnsbakad lax, ris och kall dillsås. Uppskattat av alla, även barnen. Bägge barnen öppnade stolt dörren i sina Barcelonatröjor när de kom.

Så vilken dag för barnen, riktig lycka och när jag ser deras glädje av små saker så blir det lycka även för mig.

Ha en fortsatt skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar