tisdag 23 mars 2010

Minnet

Noras feber har hållit i sig idag också men inte varit så hög att hon har behövt alvedon men inatt klockan ett fick hon en och sen blev hon så otroligt pigg. Hon låg och sjöng i sin säng, hon pratade med nallen och så kallade hon på mig sådär femton gånger. Hon var törstig, hon ville läsa bok och när jag sa att vi fick läsa boken på morgonen eftersom det var natt då tog hon boken och sa, titta mamma, Max potta och så bläddrade hon i den och läste den för mig istället. Vi har nog läst den för många gånger eftersom hon kan den utan till :-)

Mamma och pappa kom hit och fikade efter de hade slutat jobb, det var barnens önskemål, att mormor och morfar skulle komma och hälsa på. Vi gjorde våfflor, det är ju faktiskt snart våffeldagen :-)
Ludvig höll låda för mormor och ställde kluriga frågor till henne och hon satt som ett frågetecken många gånger och när Ludvig sen själv svarade på frågan efter att mormor svarat fel så var det så självklara svar. Han är rolig att lyssna på när han sätter igång eller vi tycker det är roligt att se när han börjar prata med andra som kanske inte hänger riktigt med :-) Det handlar ju mycket om vad de olika doktorerna gör, var man tar de olika proverna osv. Vi har varit med så vi vet ju vad han pratar om.
Mormor sa själv innan hon åkte att det blir nog svårt för henne att sova inatt, alla hans frågor och svar kommer att snurra i huvudet.

Det bästa idag var när han började prata om någon Stefan inom sjukvården och jag frågade Kristian om han hade haft en läkare som hette Stefan och vi kom inte på någon. Jag frågade Ludvig vad han menade och då säger han, visst hette han Stefan, han som gav mig näsdroppar innan jag skulle sövas. Då kom jag på vad han menade, när han gjorde sin första eller andra magnetröntgen så var han lite stopp i sin näsa och då skulle han få näsdroppar och det stämmer, killen som gav han dem hette Stefan. Puh, vilket minne, försök att häng med i det :-)

Imorgon ska vi till Hab och träffa en specialpedagog på morgonen och sen på eftermiddagen ska vi träffa ögonläkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar