söndag 14 mars 2010

Lugn helg

Helgen har varit riktigt lugn och Ludvig har varit riktigt duktig och inte så många utbrott, om det har med att göra att någon har suttit med honom när han har lekt när vi inte har gjort något annat tillsammans eller om det är att han är tryggare vet vi inte.

Igår lördag träffade jag Helena från jobb, tog en fika på Ikea och sen gick vi en runda där. Jättetrevligt att träffa arbetskamrater och få prata annat än sjuka barn. Två dagar på rad blev det träff med arbetskamrater, tack för ert sällskap, det gjorde min helg ännu bättre. Fick handlat lite på Ikea, en bricka som vi kan använda till fika nu inför trädgårdssäsongen, skärbrädor är alltid bra att ha, de är så billiga att det gör inget om man byter de ofta :-), sandsaker till barnen, jättefina sätt med sockerkaksformar, tårtspade och nu hittade jag med glasstrutar och glasskopa.
Utanför har de ju jättestor shop med mat och godis så en del Anton Berg ägg blev det nu inför påsk :-) Vi är godisgrisar i vår familj.

Min farfar fyller år imorgon så igår hade han kalas och vi åkte dit. Första gången Ludvig träffade farmor Gerda och farfar Johan sen transplantationen. Det gick sisådär hos dem, Ludvig blev inte arg eller så men han mest satt och tittade och klättrade i soffan. Det blev nog lite för högljutt för honom så därför blev det sådant beteende men det gick okej. Han kände igen min farbror men sa inget hos dem utan det kom sen när vi kom hem.
På kvällen blev det melodifestivalen och sen somnade jag gott i soffan :-)

Idag har jag stått en ganska lång stund i köket och gjort en Indisk lammgryta som vi åt tillsammans med mamma, pappa och min bror Patrik. Den blev jättegod men det var mycket jobb med den. När det väl var klart så skötte det sig själv på spisen men...

Måste skryta igen, var uppe klockan sju igår och halv åtta var jag ute och gick i 45 min. Vill lova att det är tyst i byn vid den tiden och det är underbart att gå i den tystnaden. Bara jag, fåglarna och musiken i öronen, det är livet :-)
Idag tog jag rundan ikväll istället, då blev det med grannen och då är det inte lika tyst fast trevligt med sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar