måndag 9 november 2009

Humor mitt i allt elände





Det känns som om jag har skrivit allt här men sista tiden har det varit ganska negativt så nu kommer ett roligt inlägg mitt i allt elände. Ni som läser det kanske inte ser det roliga i det hela men vi är inte så bortskämda med skratt för tillfället så detta var superkul för oss. Alla har vi ju olika humor :-)

Börjar med igår, när svärmor och svärfar var här så fikade vi och så skulle Kristian vispa grädde. För att slippa ta fram visp och skål så blev det tupperware och deras man skakar grädde i. Jag tyckte den var för lös så jag satte på locket igen och skulle skaka, har ganska små händer och tycker det är jobbigt att hålla på locket samtidigt som jag skakar. Vad händer då, jo locket far av och grädden stänkte över hela köket, på mina kläder, några stänk i svärfars hår, över hela bordet och golvet. Ett gott skratt fick vi i varje fall och lite grädde var där kvar som vi kunde ha till tårtan.

Idag när jag pratade med Kristian så såg jag fjärilen som har varit här inne ett bra tag nu, den låg på golvet och när jag berättade det för Kristian som för övrigt är rädd för fjärilar så sa han, stackars krake, han blev så trött på Ludvigs skrikande så han tog sats och flög rakt in i väggen och tog livet av sig. Inte ens våra husdjur står ut med allt oväsen :-)

Igår när Ludvig skulle dra upp sina kalsonger så råkade snoppen hamna utanför och en nyfiken Nora är såklart med på toaletten, hon kan ju inte lämna sin bror i fred på hela dagen. Hon pekar på den och säger nopp. Idag när vi körde hem från Lund så satt hon bredvid mig och så sa hon, mamma nopp, jag svarade nej mamma har ingen snopp, Nora- nä, Uvig nopp, jag-ja Ludvig har snopp, Nora-mamma nopp, jag-nej mamma har ingen snopp, det är bara pojkar som har snopp, flickor har ingen, Nora-nej, pappa nopp och jag svarade ja pappa har snopp, Nora har ingen för hon är flicka. Då säger Nora, ja Nora fi..a ( hon skulle säga flicka men fick inte ihop det). Det är inte lätt med små barn som lär sig prata :-) Jag skrattade hysteriskt i bilen och detsamma gjorde Nora men hon förstod inte det roliga eftersom hon sa ju bara detsamma som mamma hade sagt (trodde hon själv). Inte nog med det, hennes namn, när hon säger det så låter det nulla, svårt med R. Så nulla är fi..a- Nora är en flicka. Hoppas hon inte pratar för högt på dagis eller när vi är i affärer.

Lägger in lite bilder samtidigt, tar de när Ludvig är lite glad.

1 kommentar:

  1. Härliga bilder på vår härliga lilla Ludvig och härliga små sratt ni förtjänade mer än väl.
    Ja den där snopp-historien är nog verkligen en klurig fråga:
    Lilla Marcus som ändå snart är 3,5år nu säger när vi är på toaletten ihop: Mamma, jag har snopp, å din den har försvunnit, hihihi.
    Så roliga är de små.

    Härliga kramar
    Fam. Fåhré

    SvaraRadera