onsdag 4 november 2009

Länkar och förklaringar till tidigare inlägg

Upptäckte precis hur jag skulle göra för att länka till olika ställen här i texten så då kan jag ju passa på att göra ett inlägg med allt som jag har skrivit om tidigare, om alla dess värden som vi har pratat om.
Det som var viktigt för att isoleringen skulle släppas var att ett värde skulle upp på 0,5 och det är något som heter Neutrofil granulocyt och har med de vita blodkropparna att göra.
Har även pratat om trombocyterna, att han har fått en påse ett par gånger.
Idag när Kristian kom hem så hade han papper som var utskrivna idag med de nya värdena och idag låg de neutrofila på 2,0 och det är ganska högt med tanke på att det inte är så länge sedan transplantationen utfördes. Trombocyterna hade ökar från igår till idag så det är positivt för då ser vi att det bildas nya egna celler i kroppen men det kan komma längre fram att han behöver mer antingen blod eller trombocyter.
Läkaren sa att det som stiger allra sist är hemoglobinet men även det ligger över gränsen för att få nytt blod.
Kommer ni på mer konstiga saker som jag har skrivit om så säg gärna till för så kan jag lägga in det här. Kanske inte så intressant läsning men då är det bara att hoppa över det :-)
Nu är det dags för soffan och Greys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar