torsdag 12 augusti 2010

Nisse på besök

Idag har det skett något stort, Nils Karlsson Pyssling var på besök, ni kan gissa att vi har saknat honom eller???
Jag och Nora tog en sväng till mobilia och medan vi var borta så hade Kristian lekt med Ludvig och rätt som det var så hade han börjat prata om Nisse och kröp upp i "sin" hörna i soffan och satte sig tillrätta så Kristian satte i filmen och Ludvig knöt ihop sina tummar och sa, hoppas hoppas jag kan se. Tyvärr så gjorde han ju inte det men han satt en liten stund och lyssnade och sen kröp han iväg till sin filt och kröp under den med sina nallar. Det svider kan jag lova, han gjorde likadant nu ikväll när Nora tittade på filmen och blev arg och sa jag vill se, jag vill se, jag vill se och Kristian försökte fråga honom om han såg någonting eller om det bara var mörkt men inget svar kom mer än att jag vill se. Vi fick avbryta det med att gå och duscha honom.

I förmiddags när jag var och handlade så var Kristian ute med barnen i trädgården och Ludvig fick sparka på sin spark, det gick bra en stund men sen ville han själv men det fungerade givetvis inte lika bra men det är modigt att våga prova.
När jag kom hem åt vi lite och sen gick vi ut på lekplatsen och Ludvig tog fart på en stor gunga och sen satt han lite i den. Vi hjälpte honom att klättra lite och han åkte rutschkana så han verkade nöjd och Nora var helnöjd över att få rasta av sig :-) Tråkigt nog så blir Ludvig väldigt fort trött men en stund om dagen blir bra.



3 kommentarer:

  1. Tappra ni
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Åh, stackars Ludvig som har längtat efter att se filmen igen. Kanske går det att läsa dem för honom även om det inte är samma sak. Vi har den även på dvd där Astrid läser själv. Om ni inte har den kan vi ta med den. Undrar, varför har Ludvig glasögonen på sig? Han ser så glad ut på fotona - härligt! Jag och Malin var på Äpplet idag för att skriva på några papper och för att krama fröknarna förstås, och de ville alla höra det senaste om hela er familj. Det är många som tänker på er!

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  3. Stackars Ludvig.. vad frustrerande det måste vara att så gärna vilja se men inte kunna!! Får hoppas att han kan komma till ro snart och lyssna på sagorna istället!

    Härliga bilder i alla fall på glada barn :) det värmer att se!
    Kramkram

    SvaraRadera