onsdag 4 augusti 2010

Legoland

Då var vi hemma från vår semester på legoland, det var bara första dagen när vi kom fram som Ludvig var på dåligt humör.
På söndagen efter frukost packade vi in oss i bilarna och körde till lego världen och jag kan bara säga WOW, jag blev imponerad. Visst har jag varit där när jag var liten eller rättare sagt när jag var 6 år så det är ju ett tag sen :-)
Ludvig hade kanske inte så mycket ut av det eftersom vi misstänker att synen är helt borta nu. Han satt ute i starkt solsken och åt frukost utan att röra en min eller be om sina solglasögon och det talar ganska mycket för synen är borta.
Han satt ganska mycket i en vagn som vi hade hyrt men han åkte karuseller och han fick känna på de legosaker man kunde ta på och på vissa ställen kunde man bygga med duplobitar så det gjorde han, han var även på lekplatsen och inne på ett vattenäventyr. Han verkade nöjd men riktigt trött när vi kom tillbaka till stugan så då satt han i sängen under täcket och pratade och lekte med sina nallar (det är så han återhämtar sig).
Lägger in bilder så ni får se, de säger nog mer än vad jag kan skriva ner här :-)



Ludvig känner på legogubben!




Åka kana är kul, funkar bra med lite hjälp!



Polkagris klubban är stark så Ludvig måste blåsa ut det starka emellanåt!



Nora myser med mormor&morfar


Karuseller är kul även om det är lite knasigt (Ludvigs egna uttryck)


Baddjuret Ludvig med pappa och vattenkrukan Nora med morfar!


Ludvig med vunna gosedjur, vi har ju inga sen innan :-)


Nora åker karusell själv, stora tjejen!


Ludvig trodde att detta var en klätterställning och klättrade för fullt!


Återhämtning efter en lång dag på legoland!


Nu är det discodags med mormor!


Lekplatsen på campingen!


3 kommentarer:

  1. Hej - ramlade av en slump in på er hemsida, då jag letade efter telnr till barnkliniken! Där ser man vad Google kan göra!
    Har läst några av blogginläggen, och kikat på lite bilder. Förstår att livet går lite upp, och lite ner, men hoppas att helheten känns OK men under nya förutsättningar.
    Vi ses säkert "på byn"!
    Hälsningar
    Elna, mamma till Jakob på Grodan

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni fick en fin tur till Legoland även om inte Ludvig kunde tillgodogöra sig av alla intrycken. Vad stor Nora ser ut!! Ibland blir det riktiga kliv i mognad.

    SvaraRadera
  3. Härliga foton!
    Välkomna hem.
    Marianne

    SvaraRadera