söndag 4 oktober 2009

Roliga kommentarer från Ludvig

I detta inlägg tänkte jag bara skriva några av de kommentarer som har kommit från Ludvig under denna vecka. Skriver de jag kommer ihåg, man glömmer ganska snabbt. Det är synd att man inte skriver ner de meddetsamma.
Innan vi åkte in så hade vi sagt till honom att han känner sig säkert frisk men att det kommer att komma perioder där han kommer att må skit och då ska han säga till sköterskorna så får han medicin mot det.

Nu i veckan så sa han till en sköterska, de trodde jag skulle må skit, jag mår inte skit, ska jag må skit imorgon... Sköterskan bara tittade på honom och flinade lite.

Igår så hade vi pratat med pappa och Nora via Skype och någon timme senare kom pappa till sjukhuset och Ludvig blir helt ifrån sig och säger pappa, pappa har du kommit ut från datorn nu...

Den dagen då de tog stygnen på halsen så när de var klara så sa han, så nu måste jag ha en belöning och då satt han ändå med en klubba i munnen som han hade fått att bita i om det gjorde ont. Det har ju varit så innan att vid varje besök så har han fått något men tänk om han skulle ha nått vid varje tillfälle nu, då hade allt varit slut men det var ju värt ett försök :-)

Nu kommer jag inte på fler just nu men jag kommer att fylla på här efterhand jag kommer ihåg och när där kommer nya.

Idag när de gjorde de vanliga kontrollerna för kvällen så tog de som vanligt tempen och Ludvig sitter med sina trötta, stora ögon som det nu börjar svullna runt och bli så härligt rosa men så säger han, varför tar du tempen, jag är ju inte sjuk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar