söndag 25 oktober 2009

Tjugoåttonde dagen





Jaha vad ska jag skriva idag då?? Jag fixade till lite tvätt och disk innan farmor och farfar kom för att passa Nora och sen körde jag till pojkarna i Lund. Ludvig satt och lekte med sitt lego när jag kom. Hans humör under middagen var inte det bästa, han skrek så illa att sköterskan knappt vågade sig in här. Även när läkaren kom på rond så tvekade hon i dörren och vill ni veta vad han var så arg över? Jo över att vi inte ville torka hans näsa när den rann. Det är dags för han att börja göra lite saker själv nu men det tycker inte han så där kommer att bli många konflikter men det gäller att vi är mer envisa än honom.
Läkaren hade fler goda nyheter, värdena hade stigit till 0.38 idag så nu handlar det nog bara om dagar innan isoleringen släpps.
Jag tog med mig hans overall idag så vi bad sköterskorna att släppa loss han från droppställningen och så tog vi på alla kläderna och gick ut i regnet. Vi gick bort på lekplatsen men han var inte så glad över att vara ute för det var för kallt och blöt så det blev bara att gå en runda och sen gick vi upp på rummet igen. När vi kom upp så fick vi i honom lite ljummen oboy och så lekte han med legot och sen kröp han upp i sängen och tittade på film.
Kristian körde hem i eftermiddags och jag stannade här med Ludvig, hans humör blev bättre allt eftersom dagen gick. Han torkade näsan själv, klättrade upp i sin säng själv, han drog upp sina byxor så allt flöt på.
Ikväll åt han sin yoggi yangster och trekantsost precis som vanligt. Han fick kryddosten för det var bara den som var kvar, innan har han tyckt den var för stark men jag sa bara att han skulle smaka den, sa inte vad det var för någon och han åt och så tittade han i den. Där är paprika i den och när han såg det röda så sa han, va är det jordgubb i osten och jag höll god min och sa ja det är en blandost med många smaker i :-)
Medan han kollade på film så käkade han chips och drack Loka, har fotobevis som jag lägger in här.
Precis innan sköterskan kom in och tog kontroller så blåste vi såpbubblor och Ludvig skrattade så han höll på att kikna, en bubbla satte sig på huvudet och en i ögat och när sköterskan kom in berättade han det för henne och sa att imorgon får vi ta bubblorna med ut istället för golvet blir faktiskt halt av dem här inne.
Jag och Ludvig försökte experimentera lite med kameran också här ikväll, vi tog foto på oss själva. Inte så lätt att mäta avståndet när man fotograferar sig själv men lite roliga foto får det väl bli här :-)
Nu ska jag bädda ut den underbart sköna soffan och sen ska jag lägga mig och kolla på film.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka sköna bilder du lagt in =)!!
    Känns verkligen roligt att titta på er ....så mycket glädje i ett ända foto.
    Skärpan kan ju kvitta,för budskapet kommer fram ändå.....=)!!
    Kul att Ludvig börjat äta lite mer nu....han kommer bli en riktig liten gourmet....precis som förut.
    Konflikter kan verkligen suga musten av en ibland,men räkna till tio.....eller som jag brukar få göra till hundra....så kommer det lösa sig till slut....!!
    Sköt om varandra!!
    Kramizar Sann & c:o

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen härliga bilder! Nu börjar vi känna igen Ludvig från förr igen! Glimten i ögat är tillbaka! :-) Vi alla tre hoppas ni får komma hem snart!

    Kramar
    Linda

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Det var lite för länge sedan jag hörde av mig nu! Vågar knappt säga att livet varit lite tufft ett tag med tanke på vad ni går igenom, men ibland är det så!
    Vad skönt att allt går åt rätt håll! Han ser trots allt ganska pigg ut på bilderna tycker jag! Underbart att se! Skönt att ni kan gå ut lite och kunna ana slutet på isoleringen! Det kommer betyda mycket för Ludvig!

    Har aldrig slutat tänka och be för er! Vi pratar om er hemma och ibland med föräldrarna på dagis!

    Stor kram,
    Annika K

    SvaraRadera